Hälsa eller inte?

Startat av Göransson, 29 september 2008, 23:57:03 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.


Johan Hansson

Jag hälsar alltid på en bussförare oavsett om han eller hon kör stadsbuss eller turistbuss.
De flesta heja tillbaka medan några enstaka förare sitter i annan värld.
Har förståelse för att de inte heja när är upptagna med att ta betalt om de står stilla eller håller på att svänga,
men på en raksträcka där bussarna möts och de inte heja tycker jag är dåligt.

Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

Lung To

Jag hälsar nog alla, andra garage vare det swebuss eller busslink, även turistbussarna hälsar även om får inte svar varje gång. Det finns vissa som hälsar inte förare från andra garage t.ex. hornbergaren hälsar ej söderhallaren osv. Ok visst man tröttnar ibland..............

Krille

Det är ju faktiskt största skillnaden mellan att köra lastbil och buss  :P
Hittils har alla bussförare jag mött hälsat.

/K

Cyklisten

Försöker hälsa när jag fotograferar, men det är lite jobbigt att hålla systemkameran med bara en hand  ;)
Ofta ser jag först hemma på datorn att några av chaufförer har vinkat, då blir man lite ledsen att man inte hunnit/kunnat vinka tillbaks.

Möllers

själv har jag med sett det på mina bilder ibland dom har vinkat på mig i malmö vinkade dom mycket trevligt stad.
Malmö är min favorit sen kommer helsingborg.

Patrik

Citat från: Cyklisten skrivet 02 oktober 2008, 20:52:51 PM
Försöker hälsa när jag fotograferar, men det är lite jobbigt att hålla systemkameran med bara en hand  ;)
Ofta ser jag först hemma på datorn att några av chaufförer har vinkat, då blir man lite ledsen att man inte hunnit/kunnat vinka tillbaks.

Jag hälsar till alla förare efter att jag tagit bilderna om dom kollar mot mig, går det undan så hinner dock bussen förbi mig innan ja hinner få upp handen.
Bussmicke kan intyga att jag gör det hela tiden, eller hur? ;)

Danne B.

Självklart ska man hälsa på alla kollegor, oavsett företag! :) Precis som skrivits är det en god sed och visar på en fin kamratanda inom branschen!

//Danne

ch

Som passagerare kan jag ibland reta mig på att en del förare verkar ha en manisk grej med att hälsa hela tiden, även om de är mitt i trång situation i rusningstrafik så ska de vända bort blicken för att titta på mötande trafik för att heja på nån. Förr eller senare lär det hända en olycka....

Göransson

Ch...... Nånstans måste man inse att livet är farligt...man kan dö....
Kan reta mig på folk med Walkman...de kanske inte hör flygplanet som håller på att störta på dem...SUCK!!!
Klart vi ska göra allt vi kan för att förebygga en olycka......men snälla.....busschaufförer är nånstans i alla dessa krav på allt också vanliga människor.

Knut

Til CH. største faren å hilse på andre er at man ikke ser den personen som med mørke solglasøgon og walkman som skal krysse veien akkurat der. som gjerne ikke ser seg til sidene i tillegg
Canon EOS RP
Sony HDR-PJ 580
Sony HDR-PJ 810
Vedlikeholdstekniker Stadler Service Norge

Göransson

Hur många poäng är det på en lirare med walkman med solglasögon?
Hur många streck får man på listan i chaufförsrummet?? ASG!

RoTe

Tycker det hälsas otroligt mycket i trafiken. I alla fall runt Uppsala. Bussar hälsar på bussar, timmerbilar på timmerbilar, grusbilar på grusbilar osv osv.  :)

yngrot

Citat från: Göransson skrivet 04 oktober 2008, 01:39:45 AM
Hur många poäng är det på en lirare med walkman med solglasögon?
Hur många streck får man på listan i chaufförsrummet?? ASG!


Det borde väl vara 10 poäng på walkmangubben... ;D ;D
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

yngrot

Klart att man hälsar på en kollega oavsett vilket bolag han eller hon kör på ... däremot är det väl lite sämmre med de man möter som kör småbussar ofta är det bara skåpbil man ser inte i förväg om det är en minibuss eller skåp men de stora bussarna brukar man väl kunna se... ;D
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina