Huvudmeny

Bäst motorljud?

Startat av theobergsten, 29 oktober 2017, 23:42:07 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Matte

Vi hade en Scania CN113ALB i Handen på Busslink tiden som hette 4354 som kom från Näckrosbuss som hade galet vackert motorljud. Körde med vantar, mössa & jacka när jag fick den vagnen på vintern eftersom fönster ofta va öppet hos mig. En på verkstaden sade att den hade rakare rör i avgassystemet och hade bara en ljuddämpare eller en mindre. Kallades oftast sport vagnen av oss förare.

Fanns nån här som delade ett Youtube klipp med en liknande vagn som va grön målad vagn också från Busslink.

Jörgen

Påminner starkt om vad " ett par H10:or i (CR112) Nyboda hade 1999 och några år framåt.  Det var 6625 och "supersexan" 6666 och även H17 6842 (CN113CLB).
Det var öppen ruta som gällde då man körde dem, speciellt 6625 lät underbart. ;D
De hade rakare utblås än vad de andra hade, och aningen grövre.

Det fanns tidigare ett klipp på Youtube på en vad jag minns en grön CN113ALB med rakt rör, men den hittar jag inte längre. Klippet hette "Articulated Scania Bus with awesome exhaust sound".
Mvh: Jörgen

Matte

Citat från: Jörgen skrivet 15 november 2017, 13:04:03 PM
Påminner starkt om vad " ett par H10:or i (CR112) Nyboda hade 1999 och några år framåt.  Det var 6625 och "supersexan" 6666 och även H17 6842 (CN113CLB).
Det var öppen ruta som gällde då man körde dem, speciellt 6625 lät underbart. ;D
De hade rakare utblås än vad de andra hade, och aningen grövre.

Det fanns tidigare ett klipp på Youtube på en vad jag minns en grön CN113ALB med rakt rör, men den hittar jag inte längre. Klippet hette "Articulated Scania Bus with awesome exhaust sound".

Ja det va den där gröna jag menade. Så lät 4354. Tror det va en syskonvagn i det klippet till nämnda buss.