Tillfälliga förändringar i Lerum

Startat av Ingemar, 14 februari 2015, 21:44:16 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ingemar

Citat från: Hannes L skrivet 19 december 2015, 14:19:34 PM
Väcker liv i en gammal tråd...stämmer det att också 1131 och 1186 nu är sålda?
1186 är flyttad till Söne i Karlskoga för att fylla ut när deras bussar lagas upp för försäljning. Till sommaren skall den liksom våra övriga Scala-bussar (1181-1185) upp till Lindesberg.

1131 rullar på i, däremot är det den av våra bussar som fått längst, så den brukar inte gå så mycket.
Kör, tvättar, servar, lagar och trafikleder bussar för Söne Buss i Göteborg

Hannes L

Citat från: Ingemar skrivet 19 december 2015, 15:57:11 PM
1186 är flyttad till Söne i Karlskoga för att fylla ut när deras bussar lagas upp för försäljning. Till sommaren skall den liksom våra övriga Scala-bussar (1181-1185) upp till Lindesberg.

1131 rullar på i, däremot är det den av våra bussar som fått längst, så den brukar inte gå så mycket.
Ah, OK! Är det månne så att man försöker jämna ut miltalen bussarna sinsemellan inför försäljning? Det är kortvagnarna jag åker mest med, och har bäst koll på hur långt de har gått, och har där noterat att 1161 och 1162, som har gått längst, nu går väldigt mycket på korta omlopp och är ute mindre - och 1158 och 1174, som har gått kortast, har jag sett mycket på större och längre omlopp.

Ingemar

Citat från: Hannes L skrivet 20 december 2015, 01:58:25 AM
Ah, OK! Är det månne så att man försöker jämna ut miltalen bussarna sinsemellan inför försäljning? Det är kortvagnarna jag åker mest med, och har bäst koll på hur långt de har gått, och har där noterat att 1161 och 1162, som har gått längst, nu går väldigt mycket på korta omlopp och är ute mindre - och 1158 och 1174, som har gått kortast, har jag sett mycket på större och längre omlopp.
Nej, så är det inte. Däremot har bussar som gått långt ofta fler problem (speciellt om de som 1131 varit med i en konkurs), och är därför bättre att ha hemma.
Övriga skillnader i långa/korta pass är slumpmässiga.
Kör, tvättar, servar, lagar och trafikleder bussar för Söne Buss i Göteborg