SL-fordonsförteckning 2015? En idé.

Startat av Anders C, 01 januari 2015, 19:13:52 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

Är det tänkt att Fridströms Nobinafordon åter skall stå på ägaren eller har man andra planer?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Mikael T Nilsson



Hej,

Tack för listan och kompletteringarna! Har Arriva 7727 gått ur tiden? Den var inte med i listan.

Är inte Arriva 8888 kvar i Norrort?
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Ersa

Citat från: Bussmicke skrivet 07 januari 2015, 01:53:20 AM
Är det tänkt att Fridströms Nobinafordon åter skall stå på ägaren eller har man andra planer?

Hur Nobina Fleet stökar om i CBR är något man får fråga dem om.
Själv har jag varken intresse eller nyfikenhet om den verksamheten.

MGA


Hej,

Tack för listan och kompletteringarna! Har Arriva 7727 gått ur tiden? Den var inte med i listan.

Är inte Arriva 8888 kvar i Norrort?
[/quote]

7727 va rväl den som krockade med tunnelbane nedgången i Danderyds sjukhus för ett tag sedan.
Troligen borta länge eller reservdels buss ?

Mikael T Nilsson

Citat från: MGA skrivet 07 januari 2015, 13:52:11 PM
Hej,

Tack för listan och kompletteringarna! Har Arriva 7727 gått ur tiden? Den var inte med i listan.

Är inte Arriva 8888 kvar i Norrort?

7727 var väl den som krockade med tunnelbane nedgången i Danderyds sjukhus för ett tag sedan.
Troligen borta länge eller reservdels buss ?

Ok, tack för informationen. Jag visste inte att den buss som var med om krocken blev så allvarligt skadad att den slopades.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Tommy E

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 08 januari 2015, 10:17:26 AM
Ok, tack för informationen. Jag visste inte att den buss som var med om krocken blev så allvarligt skadad att den slopades.

Nja, ingen har väl kommit med definitiva uppgifter om att 7727 är slopad? Jag tolkade i alla fall MGA:s inlägg som mer av spekulativ karaktär. Även Nobina/Fridströms 5521 saknas i listorna, men jag känner inte till något slutgiltigt besked om den heller.

Beträffande Arriva 8888 håller jag också med om din synpunkt.
Välkommen att besöka mina hemsidor! :)

Hemsida med bussbilder och fjällbilder: https://tommy.enefalk.se

Mälarötrafikens historia: https://malarobuss.se

Fredrik Gelin

Citat från: P.Ek skrivet 06 januari 2015, 17:49:40 PM
Vad har hänt med Keolis 1201 i Nynäshamn och Nobina 0137 i Södertälje? Tror även sakna Keolis 6328-6337. Väldigt bra sammanställning!
Keolis bussar:
1201 skrotad pga brand har jag för mig.
6328-37 är återlämnade till sina leasinggivare.
Nobina 0137 överlåter jag åt någon annan att svara på.
/Fredrik

eldani

Citat från: Tommy E skrivet 08 januari 2015, 13:13:12 PM
Nja, ingen har väl kommit med definitiva uppgifter om att 7727 är slopad? Jag tolkade i alla fall MGA:s inlägg som mer av spekulativ karaktär. Även Nobina/Fridströms 5521 saknas i listorna, men jag känner inte till något slutgiltigt besked om den heller.

Beträffande Arriva 8888 håller jag också med om din synpunkt.

Vad jag vet är Nobina/Fridströms 5521 Avställd 2014-06-30 på grund av brand. Vad jag vet så står den vid Fridströms garas i Rimbo.

Ersa

Citat från: eldani skrivet 08 januari 2015, 17:21:04 PM
Vad jag vet är Nobina/Fridströms 5521 Avställd 2014-06-30 på grund av brand. Vad jag vet så står den vid Fridströms garas i Rimbo.

Någon Nobina 5521 existerar inte numera, efter att försäkringsbolaget löste in bussen från Nobina. Därefter köptes den loss av Fridströms och idag är TBM547 förråd och reservdelsbuss.
Att skicka en komplett nyrenoverad buss (med bl.a motor och växellåda i gott skick) till grävskopan i Hölö, och därefter betala en hel del för köpa tillbaka delar från samma buss (inkl fraktkostnader) är inte ett tänk som mindre bolag automatiskt eftersträvar. För är det något som Säfflebussarna behöver så är det ju tillgång till reservdelar. Hela tiden.

Fredrik Klint

Saknade Arriva 6225 (reggad på Täby/Norrort).

MGA

Nobinas 5981 i Södertälje skall lackeras röd och bli kvar där.
///
MGA

virtual1

Citat från: MGA skrivet 09 januari 2015, 14:06:00 PM
Nobinas 5981 i Södertälje skall lackeras röd och bli kvar där.
///
MGA

Trevligt, vad gäller de övriga då? Hann inte se numret, men en annan 59XX rullade på 749:an idag med...

Fredrik Klint

Keolis 4710 har tydligen gått ur tiden, var den med om nån olycka?

K R

Citat från: Fredrik Klint skrivet 09 januari 2015, 15:06:33 PM
Keolis 4710 har tydligen gått ur tiden, var den med om nån olycka?

Hej!

Det var väl 4710 som råkade ut för brand på Ringvägen i trafik på linje 164 under förra året.

mvh K R

Fredrik Gelin

Stämmer. Ersättare blev 4788 har jag för mig.