Första superbussen till Malmö 14 mars

Startat av Walter, 12 mars 2014, 16:41:56 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Walter

En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

AL

Vet ingen på Skånetrafiken att bussen varken är unik för sin längd eller att det kommer att bli påstigning i alla dörrar?

Walter

Citat från: AL skrivet 12 mars 2014, 19:30:16 PM
Vet ingen på Skånetrafiken att bussen varken är unik för sin längd eller att det kommer att bli påstigning i alla dörrar?


Säkert men marknadsföring kräver superlativ gör att försöka sticka hur från mängden.  När man nyligen testade en dubbeldäckare Så visste man Inte att Länstrafiken Malmöhus haft sådana i trafik redan på 90 talet ;)
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Lars-Håkan_E

Kanske bilden som luras men det ser ut att vara längre axelavstånd axel 1-2 på denna än på Volvobussarna.

Bussmicke

#4
När är trafikstarten för dessa bussar? 1/6 som då Nobina tar över Veolias trafik på stan?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

pegee

Vad är det för chassi och drivlina under skalet? Volvo?
Började köra tung trafik 1968. GDG sedemera Swebus på 70-talet. Linjebuss fram till sekelskiftet. Sedan några år med lastbil. Har lämnat linjetrafiken till förmån för charter i stället.

Erling.L

Citat från: Lars-Håkan_E skrivet 13 mars 2014, 10:32:02 AM
Kanske bilden som luras men det ser ut att vara längre axelavstånd axel 1-2 på denna än på Volvobussarna.

ser ut o stämma för uppfattar det som om delen mellan axel 2 o första bälgen e kortare än på Volvo
Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616 o inte att sammanblandas med min namne på Swebus

Ulf Berlin

Läckert :)
Är det inv nr eller ch nummer som hänger i rutan?/Ulf

Lars-Håkan_E

Citat från: pegee skrivet 13 mars 2014, 12:54:43 PM
Vad är det för chassi och drivlina under skalet? Volvo?

Knappast

Det är en helbyggd buss, CNG motorn lär vara från Iveco

Niclas Rosenius

Citat från: Ulf Berlin skrivet 13 mars 2014, 19:30:15 PM
Läckert :)
Är det inv nr eller ch nummer som hänger i rutan?/Ulf

  Det är karossnr som sitter i rutan. Och det är den första av dom 15.

  Karossnumret är 65820-34 på dessa.

  //Niclas

New_options

Går det att backa med ett sånt monster?

Lars-Håkan_E

Citat från: Erling.L skrivet 13 mars 2014, 18:25:35 PM
ser ut o stämma för uppfattar det som om delen mellan axel 2 o första bälgen e kortare än på Volvo

Svarar mig själv, avståndet 1-2 är 6,6 meter.

Niclas Rosenius

Citat från: New_options skrivet 13 mars 2014, 22:38:08 PM
Går det att backa med ett sånt monster?

  Ja, varför skulle man inte kunna det? Det är bara att ta det lungt och hålla tungan rätt i munnen  ;)

  //Niclas


AdmirT

Dessa kommer nog få nummer i 30xx-serien med första nr antingen 3000 eller 3001... Sedan kommer numrena nog att stiga upp till 3015 tror jag eftersom Tyresös finnar fått 3016-
Välkomna in på min hemsida: http://turan.1g.fi/