Framtidens buss testas på linje 16

Startat av larsy, 14 december 2011, 15:52:02 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Robert T


Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Joakim Wahlberg

Riktgit häftig buss måste jag säga! Synd att jag besökte Götet så sent som för några veckor sen, och inte hinner se bussen på riktigt nu.
Ursprungligen Södertäljebo, numer i Västerås, som är kollektivtrafikintresserad, med störst inriktning på järnväg och spårvägar. Är tågvärd till vardags.

Besök gärna min hemsida, jowahlen.se! :)


Rikard

Såg den i trafik nu ikväll på linje 16. Ankom Eketrägatan vid 19 tiden.
Rikard.

M

Citat från: Rikard skrivet 30 december 2011, 19:17:05 PM
Såg den i trafik nu ikväll på linje 16. Ankom Eketrägatan vid 19 tiden.
Rikard.
Den är ju anigen speciell

Peter Öden

Hej !

Kollar man bussen på Transportstyrelsen så anges den som Volvo 8900 vilket väl inte kan stämma ??
Är det bara för att luras kanske ?

Mvh Peter Ö

M

Citat från: Peter Öden skrivet 31 december 2011, 09:26:53 AM
Hej !

Kollar man bussen på Transportstyrelsen så anges den som Volvo 8900 vilket väl inte kan stämma ??
Är det bara för att luras kanske ?

Mvh Peter Ö
Den är ju i botten en 8900 men med lite speciellt utformande.

/M

allan 99

Favorit buss Nobina 2012
Gillat bussar sen jag var liten

larsy

Jag åkte med bussen idag. Ur passagerarsynpunkt så är det "båsen" med fällstolar innanför de breda dörrarna som är det mest utmärkande. Enligt skyltar så kommer de att låsas i uppfällt läge under högtrafik. Bakre halvan av bussen verkar vara en standardmodul.


bisquit

Skulle vara en perfekt buss på blå stomlinje 1-4 inne i "stan". 8)

virtual1

Citat från: Bussmicke skrivet 29 december 2011, 23:28:46 PM
Urful buss/rymdskepp

Instämmer!

Det här är typiskt ett fall av att man försöker fixa till nåt som inte behöver fixas... groteskt är bara förnamnet...

Erling.L

Citat från: virtual1 skrivet 05 januari 2012, 16:22:31 PM
Instämmer!

Det här är typiskt ett fall av att man försöker fixa till nåt som inte behöver fixas... groteskt är bara förnamnet...

tror mer på funktion före form
Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616 o inte att sammanblandas med min namne på Swebus

Rikard

Måste bli bra kallt när föraren öppnar de där stora dörrarna på vintern. Tur föraren sitter i en bur så han slipper det kalldraget i alla fall.
Rikard.

yngrot

Ja med tanke på att det dessutom är Säffle som byggt den så lär väl inte värmen vara den bästa ..   Funderar oxå om man som förare ser ut på kvällstid eller man bara ser inredning i vindrutan då väggen bakom är helglasad..
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina