Huvudmeny

Nobina AC-län

Startat av Greger Larsson, 15 juli 2011, 20:19:47 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

RoggaBoy

Citat från: Ersa skrivet 09 september 2011, 17:58:19 PM
Vad har ägande i Busspoolen med saken att göra? Dvs hur inverkar det på Nobinas val av underentreprenör?
Enligt busspoolen.nu är både Sjögrens i Tvärålund, Sjöströms i Vännäs samt Vilhelmina Taxi delägare i Busspoolen .

Vet ej, Det var något bolag i Vindeln som inte är knutit till Busspoolen, men kom ej ihåg namnet men eftersom Nobina tidigare anlitat Busspoolen så har nu Vilhelmina snuvat Busspoolen och Tärnaby Fjällbuss uppdraget då Vilhelmina taxi är på väg ur Busspoolen, dvs det inte är klart med det skall vara anledningen.

Det är förklaringen från den på Nobina som gjort valet av underentreprenör.

Bussmicke

Citat från: RoggaBoy skrivet 08 september 2011, 20:40:33 PM
Nobina har lämnat all regiontrafik i Västerbotten bakom sig. Vilhelmina Taxi och Sjögrens(?) ska tydligen köra resterande tiden uppe i Tärnaby, då den ena inte är med i Busspoolen och den andra, Vilhelmina Taxi tydligen är på väg ur Busspoolen efter sommarens händelser, för annars skulle ju Fjällbuss som är med i Busspoolen fått trafiken av Nobina.

Travegon vet man inte vad som händer med, de kan hända att den blir kvar i Umeå för beställningar bara för man har en del kunder som man kör beställningar åt regelbundet.

Avtalet i Tärnaby är till årsskiftet 2013/2014 om jag minns rätt.

Sommarens händelser?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

RoggaBoy

Citat från: Bussmicke skrivet 09 september 2011, 23:31:29 PM
Sommarens händelser?

Ja, då Busspoolen förlorade i upphandlingen där Vilhelmina Taxi tappade Holmsund/Obbola.

Jacob med C

Men har Vilhelmina Taxi kvar sin övriga trafik i Västerbotten?
Besök min hemsida för bilder från Norrland http://www.bussbilder.com . Över 2100 bilder.

Instagram konto:
https://instagram.com/bussbilder.se?utm_medium=copy_link


Dammtussar kan vara ett bevis på att någon gjort något roligare!