Ny 8900 till Keolis [bilder]

Startat av Fredde, 23 juni 2011, 18:04:44 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Carl Eric

Citat från: Ted S skrivet 23 juni 2011, 21:36:30 PM
Vagnsnummer för just denna individ är 5764. Hela serien är 5763-84, alla till Stockholm Sydväst.

/Ted

En sak som jag funderade på, Nacka-Värmdö skulle ju få 10 st. Volvo boggi, är de av liknande modell?
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Fredde

Citat från: calken skrivet 25 juni 2011, 08:41:16 AM
En sak som jag funderade på, Nacka-Värmdö skulle ju få 10 st. Volvo boggi, är de av liknande modell?

Ja, fast de är "bara" 13,7 meter och har regionalstandard dvs andra stolar, bälten, gardiner, AC i hela bussen etc. Tidigare uppgavs det att det beställts 10 st, vet dock inte om den siffran fortfarande är aktuell.


Alex Ljusteröbon

25 år gammal lastbilschafför som kör åt ABT
Ska snart ta mitt D kort o börja köra buss är de tänkt helst åt Nobina i Norrtälje :D

virtual1

Citat från: calken skrivet 23 juni 2011, 22:09:02 PM
Jag håller tummarna för Gubbängen...! ;)

För att spekulera: jag tror dessa ersätter 55XX-bussarna som försvinner, dvs. det känns troligare att de hamnar i Botkyrka!

Bussmicke

Ja nuv Söderort är mer att betrakta som stadstrafik..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.