Ny 8900 till Keolis [bilder]

Startat av Fredde, 23 juni 2011, 18:04:44 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ted Selander

Citat från: Kvarne skrivet 23 juni 2011, 21:58:31 PM
Det där var ta mig *** något av det häftigaste som levererats till SL-området på länge! Vilket garage...? Botkyrka eller Gubbängen..?  :) :o

Garageplaceringarna är inte klara än.

/Ted

Carl Eric

Citat från: Ted S skrivet 23 juni 2011, 22:08:24 PM
Garageplaceringarna är inte klara än.

/Ted

Jag håller tummarna för Gubbängen...! ;)
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Optimal

Citat från: calken skrivet 23 juni 2011, 22:09:02 PM
Jag håller tummarna för Gubbängen...! ;)

Jo, Så man får ratta dom dagligen :D

M

Citat från: Johan B skrivet 23 juni 2011, 18:18:13 PM
Tack för dessa. Ser ju inte så pjåkig ut men en 7-litersmaskin låter lite halvsnålt.
7_litaren räcker väl till. De två axliga med den motorn är riktigt pigga och ett nöjje att åka med. Det går att få dem med nio litare oxå.

/M

M

Citat från: Andreas91 skrivet 23 juni 2011, 21:11:59 PM
Finfin buss! I mitt personliga tycke, så är detta nog den snyggaste modell som Säffle-fabriken har tagit fram på länge. Den vart riktigt snygg i rött med.
Ja den är riktigt fin.

/M

homer

skitsnygg!! den klär sig mycket bra i SL rött!!!

Ersa

Citat från: Tomas Fransson skrivet 23 juni 2011, 19:43:46 PM
Snygg häck...  :) men är det bara en blinkers nertill bak...

Synd att blinkers bak på bussarna inte växlar längre dvs uppe-nere-uppe-nere.

Gissningsvis är det kombinerad bakljus/blinkers i den övre lampan.

Därefter håller jag med. Tre blinkers bak ska det vara i tätort. Växelvis blinkande så den översta och nedersta är tända samtidigt, medan mittenlampan går på andra kretsen.

Robert T

Citat från: Ersa skrivet 24 juni 2011, 00:00:05 AM
Gissningsvis är det kombinerad bakljus/blinkers i den övre lampan.

Därefter håller jag med. Tre blinkers bak ska det vara i tätort. Växelvis blinkande så den översta och nedersta är tända samtidigt, medan mittenlampan går på andra kretsen.

Instämmer! Jag förstår inte varför busstillverkarna bara försämrar allt? Hur mycket extra kan det kosta med en extra blinkers fram och bak samt en extra strålkastare per sida fram?

Taunusch

Citat från: Robert T skrivet 24 juni 2011, 01:19:15 AM
Instämmer! Jag förstår inte varför busstillverkarna bara försämrar allt? Hur mycket extra kan det kosta med en extra blinkers fram och bak samt en extra strålkastare per sida fram?

Kortfattat för att den som köper bussen vill ha den så billig som möjligt. Det i sin tur beror på att den som bussen används för vill betala så lågt pris som möjligt för tjänsten.

Kunden bestämmer!

I övrigt kan ju den som köper en buss specifiera den efter egna önskemål...

Ersa

Citat från: Taunusch skrivet 24 juni 2011, 01:46:55 AM
Kortfattat för att den som köper bussen vill ha den så billig som möjligt. Det i sin tur beror på att den som bussen används för vill betala så lågt pris som möjligt för tjänsten.

Kunden bestämmer!

I övrigt kan ju den som köper en buss specifiera den efter egna önskemål...

Blir svårt att få plats med tre blinkers/sida bak med tanke på det låga antalet hål för lampor.
Det skulle vara om man skippade backljusen då. Och istället skruvar fast några fula externa backljus på motorluckan, som dessa:

:(




Jacob med C

Dags för SL land snart. Mycket nytt som rullar i SL land. Finns dessa i SLblått också?
Besök min hemsida för bilder från Norrland http://www.bussbilder.com . Över 2100 bilder.

Instagram konto:
https://instagram.com/bussbilder.se?utm_medium=copy_link


Dammtussar kan vara ett bevis på att någon gjort något roligare!

Bussmicke

Citat från: MrX skrivet 23 juni 2011, 18:22:19 PM
Vad snygg den var bak! Härligt att se

Det är vad den Inte är..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmicke

Citat från: Kvarne skrivet 23 juni 2011, 21:58:31 PM
Det där var ta mig *** något av det häftigaste som levererats till SL-området på länge! Vilket garage...? Botkyrka eller Gubbängen..?  :) :o

Fasen Kvarne, håller du på vidga vyerna till utanför dagens Söderort? :)
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

the0fiskis

stämmer in i kören
riktigt snygg buss!

Fredde

Citat från: Ted S skrivet 23 juni 2011, 21:36:30 PM
Vagnsnummer för just denna individ är 5764. Hela serien är 5763-84, alla till Stockholm Sydväst.

/Ted

Tackar för info!