Huvudmeny

Linjebussloggan

Startat av Ersa, 26 september 2007, 11:17:07 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ersa

Linjebuss sista logotype är svår att hitta på nätet numera. Därför scannade jag in två bilder till allmänheten. Varsågoda:




Zella

Är loggan skyddad... dvs att inget annat eller nystartat bolag kan anv loggan eller klangen "Linjebuss" ??

Jag han roffa åt mig Linjebuss senaste (nyaste) skärmmössa med metall loggan och slipsnål innan både skärmmössan och Linjebussandan försvann...

Sundås

Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Nicklas Vasa

Ja, och som synes låg vägen aldrig spikrak för detta företag.....

Kaxen

Citat från: Nicklas Vasa skrivet 26 september 2007, 17:05:43 PM
Ja, och som synes låg vägen aldrig spikrak för detta företag.....

Kan du inte bara lägga ner nu? Annars kan du ju alltid förklara vad företaget gjort dig som gör att du orkar hålla på så här.

Rickardo

Citat från: Kaxen skrivet 26 september 2007, 17:52:00 PM
Kan du inte bara lägga ner nu? Annars kan du ju alltid förklara vad företaget gjort dig som gör att du orkar hålla på så här.

Jag håller med!
Man får tycka vad man vill om olika företag men man behöver inte upprepa detta gång på gång. Det blir sååå tråkigt..

Rickardo

Citat från: Verspieder skrivet 26 september 2007, 11:17:07 AM
Linjebuss sista logotype är svår att hitta på nätet numera. Därför scannade jag in två bilder till allmänheten. Varsågoda:





Tycker detta är en riktigt snygg logga!  :D

Bernt Talbrant


En äldre variant på denna logga.  :)

Niklas Bygdestam

Citat från: Verspieder skrivet 26 september 2007, 11:17:07 AM
Linjebuss sista logotype är svår att hitta på nätet numera. Därför scannade jag in två bilder till allmänheten. Varsågoda:





Citat från: Bernt Talbrant skrivet 26 september 2007, 19:52:55 PM
En äldre variant på denna logga.  :)




Undrar när man övergick från att dela ordet Linje Buss med den Z-formade loggan till att skriva ihop till Linjebuss och ha det Z-formade bredvid ordet istället
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Walter

Citat från: Bernt Talbrant skrivet 26 september 2007, 19:52:55 PM
En äldre variant på denna logga.  :)


Att scanna från karossen blir svårt men det hade varit snyggt!
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Greger Larsson

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 26 september 2007, 19:57:52 PM


Undrar när man övergick från att dela ordet Linje Buss med den Z-formade loggan till att skriva ihop till Linjebuss och ha det Z-formade bredvid ordet istället

1976. (Den övre loggan är dock en förnyad(=förenklad) variant som infördes 1989 efter att man först provat med en helt ny Guldvariant).

/GL

Nicklas Vasa

Jag rår inte för det, jag mår illa när jag ser bolagets fordon, det enda korrekta vore att SWEBUS tog över hela Veolia Sverige.....     det skulle kännas rätt !

Ante

Citat från: Nicklas Vasa skrivet 28 september 2007, 17:13:45 PM
Jag rår inte för det, jag mår illa när jag ser bolagets fordon, det enda korrekta vore att SWEBUS tog över hela Veolia Sverige.....     det skulle kännas rätt !

Men snälla lilla vän, varför kan du inte ta och berätta VARFÖR du i varannan tråd smutskastar Linjebuss/Connex/Veolia och ger all världens beröm åt Swebus? Jag och många flera börjar bli väldigt less på all din klagan!

Jag själv tycker inte alltid att Veolia är världens bästa bolag, men det är absolut inte så illa som du beskriver det.
Starta en ny tråd nu genast och skriv varför du hatar dom!

/A

Krille

Citat från: Ante skrivet 28 september 2007, 17:51:17 PM
Starta en ny tråd nu genast och skriv varför du hatar dom!

Nää, snälla - inte en tråd till.
Får vi slippa tjafset för gott, tack.

/K

bussgrabben

Citat från: Krille skrivet 28 september 2007, 19:11:49 PM
Nää, snälla - inte en tråd till.
Får vi slippa tjafset för gott, tack.

/K

Instämmer.