Vad har hänt med GUB 153?

Startat av Jacob, 30 januari 2011, 01:06:12 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jacob

Som rubriken lyder, såg den stå på depån utan bakhjul och en del av fronten.

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

kimpan

Citat från: Jacob Almgren skrivet 30 januari 2011, 01:06:12 AM
Som rubriken lyder, såg den stå på depån utan bakhjul och en del av fronten.

//Jacob

Skroten nästa får vi hoppas.... den skall tas ur drift om jag inte är helt felinformerad... Nu tar man bort detsom användas går och sedan bogseras den bort...

Jacob

NEEJ! :'( det känns för tidigt att fasa ut dessa nu! (jag vet att alla inte är i toppskick, men de har blivit Uppsalas symbol under de år de har rullat här.)

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

76

Du får köpa en och spara för eftervärlden.

Jacob

Ja, eller tvinga SSS att ta en ;) nej men om jag hade varit vuxen och haft busskörkort hade jag köpt en fd 260-265 helt klart! Kanske en sån här med :)

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Björn Ax

Citat från: Jacob Almgren skrivet 30 januari 2011, 20:07:17 PM
NEEJ! :'( det känns för tidigt att fasa ut dessa nu! (jag vet att alla inte är i toppskick, men de har blivit Uppsalas symbol under de år de har rullat här.)

//Jacob

JOOOOOO. Bort med skiten. Tycker synd om oss om dessa har blivit symboler för uppsala.
Obekväma, urusla att köra, lutar så in i bomben så fort man rör ratten. Jag kommer bli glad när alla dessa är borta.  ;D

Patrik

Citat från: Björn Ax skrivet 30 januari 2011, 20:43:44 PM
JOOOOOO. Bort med skiten. Tycker synd om oss om dessa har blivit symboler för uppsala.
Obekväma, urusla att köra, lutar så in i bomben så fort man rör ratten. Jag kommer bli glad när alla dessa är borta.  ;D

Ni ger dom ju bara till oss....  >:( ::)
Klicka på bilderna för att göra dom större!

Om bilderna inte syns, gå in här först: http://phbuss.1g.fi
Sen tillbaka till Bussnack och uppdatera sidan


www.phbuss.se - Bussbilder från hela Sverige

Björn Ax


Simon A

Ja, inte är det några bussar som kommer saknas inte. De äldre från 170-184 är faktiskt bättre i mitt tycke. I alla fall ur passagerarsypunkt. Låter inte lika mycket och studsar inte fram som de nya. Dem nyare var ju som rullande studsmattor ;D

//Simon

Ersa

Citat från: Jacob Almgren skrivet 30 januari 2011, 20:34:58 PM
Ja, eller tvinga SSS att ta en ;) nej men om jag hade varit vuxen och haft busskörkort hade jag köpt en fd 260-265 helt klart! Kanske en sån här med :)

Åh nej! Inget monster som dränerar SSS ekonomi, tack!
Ska vi ha Neoplan i föreningen blir det väl till att höja medlemsavgiften för alla... ::)

kimpan

Citat från: Jacob Almgren skrivet 30 januari 2011, 20:07:17 PM
NEEJ! :'( det känns för tidigt att fasa ut dessa nu! (jag vet att alla inte är i toppskick, men de har blivit Uppsalas symbol under de år de har rullat här.)

//Jacob
Du kan vara lugn... Du kommer att få se vagn 153 i framtiden i trafiken... den står och väntar på ny bakaxel, sedan full fart igen (Tyvärr, den hör hemma någonannatsnas...typ skroten))

Björn Ax

Citat från: kimpan skrivet 31 januari 2011, 12:06:53 PM
Du kan vara lugn... Du kommer att få se vagn 153 i framtiden i trafiken... den står och väntar på ny bakaxel, sedan full fart igen (Tyvärr, den hör hemma någonannatsnas...typ skroten))

Skroten är för snällt för dessa vagnar. Ställ dom vid en hög klippa och kör ner dom där eller, ännu bättre, spräng dom. :)

Carl Eric

Citat från: Jacob Almgren skrivet 30 januari 2011, 20:07:17 PM
NEEJ! :'( det känns för tidigt att fasa ut dessa nu! (jag vet att alla inte är i toppskick, men de har blivit Uppsalas symbol under de år de har rullat här.)

//Jacob

Du och dina Neoplans!  ::) ;) ;D
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Gabi94

Kör GUB 153 på biogas?, om dom gör de så skulle GUBs depå fixa om inredningen så skulle den se ut som ny igen. T.ex sätterna om vad det är som är felet, vad är det för problem med Neoplanen?

Jacob

#14
Citat från: Gabriel 94 skrivet 31 januari 2011, 20:51:37 PM
Kör GUB 153 på biogas?, om dom gör de så skulle GUBs depå fixa om inredningen så skulle den se ut som ny igen. T.ex sätterna om vad det är som är felet, vad är det för problem med Neoplanen?

Den kör på biogas, och står på garageplan och inväntar ny bakaxel som det skrivits tidigare i denna tråd. Agående inredningen kan jag inte se nåt behov av renovering. Visserligen har den några år på nacken men den är hyfsat fräsch och ska dessutom frsvinna om några år.

Citat från: kimpan skrivet 31 januari 2011, 12:06:53 PM
Du kan vara lugn... Du kommer att få se vagn 153 i framtiden i trafiken... den står och väntar på ny bakaxel, sedan full fart igen

Det var skönt att höra :)

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!