Gävle, Stadsbussarna.

Startat av Kent Skoog, 10 augusti 2010, 20:34:40 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Kent Skoog


Bilder från Peter Ödén.





KR-Trafik 66 Lathi Scala och Stadsbussarna 242 gasbuss med dekaler.

hisen12

Vad gör KR Scalan där? I övrigt ser MAN ledvagnarna fina ut :)

Jacob med C

Den ägs av Stadsbussarna Sverige AB sen 20100809. När byte Stadsbussarna Östersund namn till Stadsbussarna Sverige AB?
Besök min hemsida för bilder från Norrland http://www.bussbilder.com . Över 2100 bilder.

Instagram konto:
https://instagram.com/bussbilder.se?utm_medium=copy_link


Dammtussar kan vara ett bevis på att någon gjort något roligare!

RoggaBoy

Citat från: Jacob med C skrivet 11 augusti 2010, 21:39:05 PM
Den ägs av Stadsbussarna Sverige AB sen 20100809. När byte Stadsbussarna Östersund namn till Stadsbussarna Sverige AB?

Jag sa ju efter att dom vunnit Gävle skulle byta namn till Stadsbussarna Sverige AB just för att dom inte finns bara i en stad längre.  :)

Jacob med C

Besök min hemsida för bilder från Norrland http://www.bussbilder.com . Över 2100 bilder.

Instagram konto:
https://instagram.com/bussbilder.se?utm_medium=copy_link


Dammtussar kan vara ett bevis på att någon gjort något roligare!

RoggaBoy

Citat från: Jacob med C skrivet 11 augusti 2010, 21:49:09 PM
Det måste jag missat.

Fast de var bara en gissning då, och de var ju längesen dom fick avtalet med så de är lätt att missa, men kul att de man misstänkte blev rätt.

AO

Det ska verkligen bli roligt att se Scalorna i trafik. Men tråkigt om de får stanna och man inte gör ngt åt dörrställningen. 1-1-0 fungerar inte bra i stadstrafik. Speciellt inte i en stad som Gävle där i stort sätt alla kliver av vid centrumhållplatsen. Att tömma en hel buss med 50 passagerare genom en dörr tar en stund...

Det ska bli intressant att se om det kommer vara möjligt att trafikera linje 1 med biogasbussarna pga av höjden under viadukter. Men de ska tydligen ha samma höjd som en B9S som Nobina trafikerade linje 1 med så det borde ju inte vara några problem, även om det kommer bli på håret  ;)

hisen12

Scalorna skulle passa bra på Linje 91 å längre linjer som går lite mer på Landsbyggden.. Altså om Stadsbussarna har nå fler linjer som 91... Jag åkte 91an häromdagen, inte så värst bekvämt...

Jo

Citat från: Kent Skoog skrivet 10 augusti 2010, 20:34:40 PM
Bilder från Peter Ödén.





Vad är det för MAN-buss man ser långt bort. Bara en dörr och turistspeglar?

hisen12

Citat från: Jo skrivet 11 augusti 2010, 23:56:32 PM
Vad är det för MAN-buss man ser långt bort. Bara en dörr och turistspeglar?
Är väl en av de som gått enda från trafikstarten antar jag.. Inv.nr ser ut att va: 212

Bernt Talbrant

Citat från: Jo skrivet 11 augusti 2010, 23:56:32 PM
Vad är det för MAN-buss man ser långt bort. Bara en dörr och turistspeglar?

Så ser väl alla de MAN A78 man kör med i Gävle ut. De har dock fler dörrar längre bak. ;) Dörrställning 1-2 1 närmare bestämt.

Jonas Gustafsson

Citat från: Bernt Talbrant skrivet 12 augusti 2010, 00:05:47 AM
Så ser väl alla de MAN A78 man kör med i Gävle ut. De har dock fler dörrar längre bak. ;) Dörrställning 1-2 1 närmare bestämt.

Även de nya MAN A21:orna i Kungsbacka (Karl Erik Elofsson Buss AB) har sådana speglar...



//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Der_löwe

#12
Citat från: Buslovers92 skrivet 11 augusti 2010, 23:13:06 PM
Scalorna skulle passa bra på Linje 91 å längre linjer som går lite mer på Landsbyggden.. Altså om Stadsbussarna har nå fler linjer som 91... Jag åkte 91an häromdagen, inte så värst bekvämt...

Helt rätt. Scalorna kommer framför allt förpassas till linje 91 och även linje 1.

Kan tilläggas att det även kommer att komma lite stadsbussar från Katrineholm nu i början tills gasanläggningen är färdigbyggd 1 oktober.

RoggaBoy

Citat från: Der_löwe skrivet 12 augusti 2010, 10:41:34 AM
Helt rätt. Scalorna kommer framför allt förpassas till linje 91 och även linje 1.

Kan tilläggas att det även kommer att komma lite stadsbussar från Katrineholm nu i början tills gasanläggningen är färdigbyggd 1 oktober.

Bra för då kanske man kan åka Linje 1 till vintern igen utan att få sitta på en träbänk iaf.

KG

Varför har Lahtin Berkhof emblem i nosen?