En tjuvtitt på GUB:s korta Lion´s City

Startat av Niclas Rosenius, 18 juli 2010, 19:21:32 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Niclas Rosenius



     Denna stod inne i verkstadshallen hos Neo Väst i fredags. Tyvärr var den inkörd långt in så vidvinkeln var inte den allra bästa.

     
   
     

     //Niclas


     

Mikko

En fråga bara: varför står det 350 som linjenummer på samtliga dessa nya MAN som är på väg till GUB?  ???

Erling.L

Citat från: Mikko skrivet 18 juli 2010, 19:27:54 PM
En fråga bara: varför står det 350 som linjenummer på samtliga dessa nya MAN som är på väg till GUB?  ???

e det Mobitec ställer dem på som avslutning i deras testprogram
Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616 o inte att sammanblandas med min namne på Swebus

Bussmicke

Är det dessa som ersätter näbbmössen?
Jag hade fått för mig de skulle vara gula, men så blev de gröna.
Vet inte vad jag fått det ifrån..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ersa


AO

Citat från: Ersa skrivet 18 juli 2010, 21:39:06 PM
Vad är det för längd på dem?

10,5 meter.

Noterar att de har den äldre kåpan för gas på taket.

Simon A

Ser inte ut som det kommer vara några större problem att vända med de där i Nyby och andra trånga vändplatser med både överhäng, kort axelavstånd och förmodligen ljusår bättre svängradie :)

//Simon


Niclas Rosenius

Citat från: AO skrivet 18 juli 2010, 22:02:32 PM
10,5 meter.

Noterar att de har den äldre kåpan för gas på taket.

    Har inte nåt med en äldre eller nya typ av gaskåpa utan hur många tankar som ligger uppe på taket.

    Har du max antal tankar så har man den mer bulligare kåpan.

    //Niclas

   

Marc

Liten och nätt buss!
Niclas, är det ett rent MAN bygge eller en produkt från Göppel?
http://www.goeppel-bus.de/index.php?id=144

Ersa

Märkligt att Neoplanvänliga Uppsala inte satsade på sådana här bussar för över 10 år sedan.
"Näbbmössen" har verkligen gått på övertid.




jocke

Men nu fick vi ju snyggare än dom där ;)
Jag förändrar era liv med detta inlägg

Niclas Rosenius

Citat från: Marc skrivet 19 juli 2010, 08:28:39 AM
Liten och nätt buss!
Niclas, är det ett rent MAN bygge eller en produkt från Göppel?
http://www.goeppel-bus.de/index.php?id=144

   Dessa är byggda alldeles riktigt byggda hos Göppel.

   //Niclas

Ersa

Citat från: jocke skrivet 19 juli 2010, 13:35:09 PM
Men nu fick vi ju snyggare än dom där ;)

Inte riktigt rätt att jämföra dessa rent tidsmässigt. För dessa korta Neoplan försvann ju från Umeå över två år innan Uppsala fått sina korta MAN-motsvarigheter. Så generationsmässigt kan man bara jämföra de gula "näbbmössen" med med Umeås dåvarande korta Neoplanare.
Det jag menar är att GUB ju hade kunnat köpa korta Neoplan N4007 redan 1998, samtidigt som Polarbuss. Jag är ju (trots att jag bor i Uppsala) ingen vidare förespråkare för Neoplan & MAN, men det mesta är väl bättre än Ontario?

jocke

Citat från: Ersa skrivet 19 juli 2010, 21:41:41 PM
Inte riktigt rätt att jämföra dessa rent tidsmässigt. För dessa korta Neoplan försvann ju från Umeå över två år innan Uppsala fått sina korta MAN-motsvarigheter. Så generationsmässigt kan man bara jämföra de gula "näbbmössen" med med Umeås dåvarande korta Neoplanare.
Det jag menar är att GUB ju hade kunnat köpa korta Neoplan N4007 redan 1998, samtidigt som Polarbuss. Jag är ju (trots att jag bor i Uppsala) ingen vidare förespråkare för Neoplan & MAN, men det mesta är väl bättre än Ontario?

Din sista mening där får jag väl lov att hålla med dig klart o tydligt på :)
Inga höjdarbussar. Men nog har dom haft sin charm alltid. Inslaget av dom kommer att saknas :)
Jag förändrar era liv med detta inlägg