Stadsbussarna Gävle

Startat av Klaverdörr, 25 juni 2010, 21:18:46 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

RoggaBoy

Citat från: jocke skrivet 04 augusti 2010, 16:24:21 PM
Du gör en höna av en fjäder.

Nobinas bussar hade ingen hylla ovanför hjulhusen. Dom hade ett rör som gick runt själva huset så att de kunde ligga grejer där. Långt ifrån tänkt för väskor i grund o botten.
Att ha en väska bredvid sig på platsen/golvet är inte speciellt svårt. Knappast så du behöver ha den på barnvagnsplatsen/hjulhusen under resan.

Vet inte om några stadsbussar som har avsedd plats för bagage.

EN väska ja. Men har du TVÅ för 4v semester, då är det svårare. Att även ha en liten ryggsäck då så ska man alltså inte kunna åka stadsbuss i Gävle eller?

Tack Ersa för bilden, där ser man att man kan lägga väskor där utan problem FAST de inte är gjorda för det! De kan man inte numera utan ska blockera för barnvagnar. Hade jag nu ställt väskorna där alla säger på barnvagnsplatsen så hade ingen av de två med barnvagnar fått åka med, om jag inte flyttat och blockerat gången istället.

Tur man inte är Gävlebo, och slipper träbänkar.

jocke

Hur många av alla städer har plats för väskor så där?
Jag förändrar era liv med detta inlägg

RoggaBoy

Citat från: jocke skrivet 04 augusti 2010, 17:17:43 PM
Hur många av alla städer har plats för väskor så där?

Vet ej, men tycker det var bra under de år de fanns i Gävle, och därför saknar jag det i de nya bussarna. Går det att förstå? Härnösand har jag för mig har såna hyllor med för dom kör ju Volvo.

Hemma i Umeå bor jag mitt i city, så där behövs ingen buss alls för att ta sig till tåget.

Der_löwe

Citat från: RoggaBoy skrivet 03 augusti 2010, 13:34:21 PM
Helt rätt, men när jag åkte med sista bussen så var skylten till vänster om framdörren borta. Utifrån såg man bara en massa kablar. :)

Sidoskyltarna var försenade från mobitech, de flesta bussar har dock fått dessa monterade nu.