Martins bussutbildning i Vännäs

Startat av Martin Maltkvist, 18 september 2009, 15:25:20 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Staffan Sävenfjord

Citat från: yngrot skrivet 22 september 2009, 20:47:43 PM
Trottoarkant = köpa tårta till kurskamrater och lärare...  ;D  det fick jag lära mig på min kurs...  ;)..Var tårtan god??  ;D

Gäller det för utbildade förare vid Borås Lokaltrafik också? I så fall förstår jag varför många av dem har viktproblem (även om jag inte är den rätte att uttala mig i den frågan). För några år sedan åkte jag med en förare på 7-an som gjorde hat-trick i trottoarkanter. Tre kanter mellan Södra torget och Kristineberg. Den resan tar tre minuter!
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Ersa

Kul att återse Vännäs och att inget ändrats sedan våren 2001, förutom fordonet då. Ingår det inte alls någon körning med ROG658 & ROG832 numera? Några manöverlektioner i dessa långa bjässar borde ni ju få, så ni kan få lite distans till den där alltför smidiga lilla tvåaxlade "fimpen". ;)

Martin Maltkvist

Citat från: Verspieder skrivet 23 september 2009, 02:41:25 AM
Kul att återse Vännäs och att inget ändrats sedan våren 2001, förutom fordonet då. Ingår det inte alls någon körning med ROG658 & ROG832 numera? Några manöverlektioner i dessa långa bjässar borde ni ju få, så ni kan få lite distans till den där alltför smidiga lilla tvåaxlade "fimpen". ;)
Jomenvisst använder vi fordon från Vännäs Buss, för min grupp blir det aktuellt den 14/10 då vi ska ha ett fordon från det lokala bussbolaget både morgon- och middags- samt kvällspasset.
ROG658 på min ära...
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Martin Maltkvist

Godkänt teoriprov för buss har i eftermiddag/kväll skrivits och nu återstår bara körningen och övriga teoribitar.
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Taunusch


Simon A

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 22 september 2009, 22:19:20 PM
Gäller det för utbildade förare vid Borås Lokaltrafik också? I så fall förstår jag varför många av dem har viktproblem (även om jag inte är den rätte att uttala mig i den frågan). För några år sedan åkte jag med en förare på 7-an som gjorde hat-trick i trottoarkanter. Tre kanter mellan Södra torget och Kristineberg. Den resan tar tre minuter!

När jag åkte hem från skolan en gång, en resa på ungefär en halvtimme, så lyckades bussföraren klättra på kanterna i alla 8 högersvängar. Ett tag funderade jag på om han hade glömt bort att han hade ledbuss ::) Den föraren har dessutom lyckats med detta nästan alla gånger jag åkt med personen ifråga och då har han ändå jobbat några år.

//Simon

Martin Maltkvist

Efter drygt 15 veckor av uppoffringar lyckades jag igår erövra den berömda alfabetets 4:e bokstav att fästa på körkortet.
m(_ _)m \(^_^)/ m(_ _)m \(^_^)/ m(_ _)m \(^_^)/
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Bussmicke

Då får man gratulera herrn och hoppas snart få se eder bakom ratten.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.


MrX

Gratulerar! Ut i halkan med dig nu, bättre väder å köra i finns knappast ;)

Danne B.


Martin Maltkvist

Tack allihopa(^_^)  Nu är det dags att börja samla körtimmar för buss.:) 
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

groenis

Grattis till bokstavsamlandet!
När det gäller trottoarkanter så fick jag lära mig att vägförvaltningen är små snabba "gubbar" på att bygga om kanterna ;D
Det är bättre att du hittar dem nu än senare när du är ute i skarptrafik där alla "baksätes" förare är snabba på att tala om hur man kör efter en kant.

/Lennart

yngrot

Grattis och lycka till nu blir det att söka jobb då kan jag tro...
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Mattias

Har följt din resa här på forumet i din jakt på bokstavsutökning, en kan bara gratulera och önska lycka till i trafiken! :)

//M
http://youtu.be/bPaGkHZBeEw
---------------------
Klicka gärna vidare till min Facebookgrupp: Scania CR Bussar.
https://www.facebook.com/groups/350135515662755/?ref=group_header