"Säffletema" hos Veolia Kronoberg

Startat av Marc, 06 september 2009, 18:30:31 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Marc

Med minneskortet välfyllt efter en tur genom Sverige upptäckte jag på att det fanns en stor skörd med riktigt klassiska Säfflevagnar kring Växjö.
Blev genast en övernattning på Teaterhotellet (idag Elite Park) för att spåna på morgonrusningen!
Här följer ett svep:




En buss speciellt åt Fredde J.


Ytterligare en fd Mönsteråsare.










fd Rasken


Äldst i detta svep, en 1992a!



Till Bussmicke:
Tack för tipset om Canon EF-S 18-200, det blev en sådan här med ovanstående resultat.

Bussmicke

#1
Se där ja, inte så dumt.
Vad kostar Teaterhotellet att bo på?

Nu blev jag sugen åka till Växjö men har annat inplanerat på onsdag. Mot slutet av månaden kanske.


Nån som jag en lista över Veolia Kronoberg?
Vagnsnummer räcker då jag vill kolla om jag saknar något då mycket gammalt verkar rulla kvar.
Tack på förhand
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Bussmicke skrivet 06 september 2009, 18:43:15 PM
Se där ja, inte så dumt.
Vad kostar Teaterhotellet att bo på?

Nu blev jag sugen åka till Växjö men har annat inplanerat på onsdag. Mot slutet av månaden kanske.

Du kan kolla själv här http://www.elite.se/sv/node/1316  Ett normalt pris i veckan verkar vara 1 150 kronor för billigaste rummen.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Greger Larsson

Citat från: Marc skrivet 06 september 2009, 18:30:31 PM


Äldst i detta svep, en 1992a!


En -92:a dock inreggad först i juni -93. Då är faktiskt 2020-serien något äldre, även dessa är -92:or men i trafik i mars -93. Dessutom enägarvagnar! Och så var det fina bilder förstås.

Fredde

Citat från: Marc skrivet 06 september 2009, 18:30:31 PM

En buss speciellt åt Fredde J.


Ytterligare en fd Mönsteråsare.

fd Rasken

Tackar så mycket för dessa bilder, Marc! Dessa har man rattat många gånger och många mil...

/Fredde


yngrot

Trevliga bilder  gillar lacken men inte så stort Säffle fan som väl de flesta känner till , :D  Ålderskrav i Kronoberg med tanke på 92 or i trafik ???
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Johan B


yngrot

Även roligt att se rullband till destskylten Är det nån som vet om det finns på fler ställen i Svedala nuförtiden när det ska vara matriskyltar  på allt nytt
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

RoTe

Oj vilka snyggingar! Ser ju ruskigt välskötta ut! Dessutom mycket trevligt med ett län som har enhetlig lack på bussarna!  ;D

Jacob

Citat från: Marc skrivet 06 september 2009, 18:30:31 PM





Vad är det för blå liten fyrkant ovanför höger framljus?
Fina bilder! :)

//Jajje
Särskrivning är en dödssynd!

Niclas Rosenius

Citat från: RoTe skrivet 06 september 2009, 20:13:59 PM
Oj vilka snyggingar! Ser ju ruskigt välskötta ut! Dessutom mycket trevligt med ett län som har enhetlig lack på bussarna!  ;D

    Det var inga skrapmärken a´la Uppland här inte  ;)

    //Niclas

Bussmicke

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 06 september 2009, 18:56:07 PM
Du kan kolla själv här http://www.elite.se/sv/node/1316  Ett normalt pris i veckan verkar vara 1 150 kronor för billigaste rummen.


Det var Dyrt!
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Niclas Rosenius

Citat från: Jajje skrivet 06 september 2009, 20:49:18 PM

Vad är det för blå liten fyrkant ovanför höger framljus?
Fina bilder! :)

//Jajje

   Är det inte ett Säffle-märke som sitter där?

    //Niclas

Johan B

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 06 september 2009, 20:51:34 PM
   Är det inte ett Säffle-märke som sitter där?

    //Niclas

Eller möjligtvis har suttit där. Bussen hade ursprungligen GLs expresslack där bussens front var lackad i linjens färg. Eftersom den här gick på Blå express var fronten mao blå. GL står fö för Göteborgsregionens Lokaltrafik för er som inte var med då som sedemera gick ihop med trafikhuvudmännen runt omkring och bildade Västtrafik.

Niklas Bygdestam

Visst är det väl tänkt att Kronoberg ska behålla sin snygga lack även i framtiden?
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.