Lite blandat på Råsta

Startat av Nico, 16 juli 2009, 22:16:08 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

AO

Citat från: Fredrik Klint skrivet 17 juli 2009, 16:40:21 PM
Det var värst, 3312 (f.d. Swebus 4737) har ju redan varit en vända i Stockholm (Märsta). SL-röd för andra gången...

Den lär väl fortfarande vara SL-röd? Den blev aldrig omlackad under sin tid i Gävle och Umeå. Kommer den bli blå eller blir det en av de som ska vara röd?
Vilken blålinje kommer att förstärkas? Är det samtliga 1-4? I så fall lär ju inte endast fem bussar göra så stor nytta.

Optimal

Citat från: Verspieder skrivet 16 juli 2009, 22:29:19 PM
Men fy! Har ni gått och blivit med B7LA/B10LA? Beklagar sorgen! :-X
Och SL98-blå dessutom? Skulle inte begreppet "blåbuss" stå för lite bättre finare linjer?

Det ser ut att bara vara B7or

Ted Selander

Citat från: AO skrivet 17 juli 2009, 16:53:03 PM
Den lär väl fortfarande vara SL-röd? Den blev aldrig omlackad under sin tid i Gävle och Umeå. Kommer den bli blå eller blir det en av de som ska vara röd?
Vilken blålinje kommer att förstärkas? Är det samtliga 1-4? I så fall lär ju inte endast fem bussar göra så stor nytta.

Är den SL-röd förblir den det.
Förstärkning i första hand för linje 4, vid behov även 1 och 3.

/Ted

Optimal

Citat från: Ted S skrivet 17 juli 2009, 18:14:43 PM
Är den SL-röd förblir den det.
Förstärkning i första hand för linje 4, vid behov även 1 och 3.

/Ted

Får dom rulla i stan? ;)

Sist jag såg nån B7 i Botkyrka så var den slöare än Omnicity led. Var nästan så att ja kunde gå om den upp för masmobacken

Kvarne

Citat från: Optimal skrivet 17 juli 2009, 19:35:37 PM
Får dom rulla i stan? ;)

Sist jag såg nån B7 i Botkyrka så var den slöare än Omnicity led. Var nästan så att ja kunde gå om den upp för masmobacken

Det är en intressant fråga. Klarar dessa av miljökravet? De är ju dieslar å har väl ett x antal år på nack...flåt...leden....? :)
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Ted Selander

Citat från: Kvarne skrivet 17 juli 2009, 19:58:39 PM
Det är en intressant fråga. Klarar dessa av miljökravet? De är ju dieslar å har väl ett x antal år på nack...flåt...leden....? :)

Jodå, just de som ska gå i innerstan får göra det året ut. Det finns koll...

/Ted

Ersa

Citat från: Ted S skrivet 17 juli 2009, 22:46:13 PM
Jodå, just de som ska gå i innerstan får göra det året ut. Det finns koll...

Jo, årsmodellmässigt är ju B7:orna nyare än vad de upplevs som... även om Umeresenärerna var helt övertygade om att denna modell var tillverkad på 80-talet... ::)

virtual1

Citat från: Bussmicke skrivet 17 juli 2009, 10:07:25 AM
Trevligt Ted

Denna sida är lite tunn i dagsläget så den kommer få en välbehövlig påfyllning

Fast den här hittar jag inte på din sida nånstans :-)


virtual1

Citat från: Bussmicke skrivet 17 juli 2009, 10:07:25 AM
Trevligt Ted

Denna sida är lite tunn i dagsläget så den kommer få en välbehövlig påfyllning

Fast den här hittade jag också, som hann bli en Busslinkare även den, men vad gör den i Jönköping? - Skyltad Örebro (kör för Swebus express???? - men vad gjorde den isf på 'fel' hållplats, samt varför står det inte en lapp om det nånstans?)

http://www.bussmicke.se/Bildgalleri/Bussar/Sverige/N/Nackrosbuss/3300/slides/Nackrosbuss_3361_Radhusparken_Jonkoping_990607.html

Johan B

Citat från: Optimal skrivet 17 juli 2009, 19:35:37 PM
Får dom rulla i stan? ;)

Sist jag såg nån B7 i Botkyrka så var den slöare än Omnicity led. Var nästan så att ja kunde gå om den upp för masmobacken

Just de fd Veolia-B7:orna sticker iväg rätt så bra, dels är det 310hk sedan så var de iaf på Partille-tiden lågt utväxlade för att orka accelerera bra just i backar då det är en del av den varan på linje 513. Tyvärr får det till följd att motorvägsresa slutar med 80 som högsta toppfart och då liggandes strax ovanför rödmarkeringen. Medtag hörselkåpa av högsta skyddsklass.

Jonas Strömblad

Citat från: virtual1 skrivet 21 juli 2009, 10:00:29 AM
Fast den här hittar jag inte på din sida nånstans :-)



Oj, nu hamnade väl inlägget fel... Det här har väl inte så mycket med "Lite blandat på Råsta" att göra?
/J

virtual1

Citat från: Jonas Strömblad skrivet 21 juli 2009, 11:11:42 AM
Oj, nu hamnade väl inlägget fel... Det här har väl inte så mycket med "Lite blandat på Råsta" att göra?
/J

Absolut inte, det var ett svar på BM:s inlägg om att han tyckte det var kul med fler bussar i 33xx-serien som dessa hamnar i, o då kommenterade jag med den här bilden att den här har han inte på bild från 33xx-serien heller! :-)

Walter

Citat från: virtual1 skrivet 21 juli 2009, 10:05:34 AM
Fast den här hittade jag också, som hann bli en Busslinkare även den, men vad gör den i Jönköping? - Skyltad Örebro (kör för Swebus express???? - men vad gjorde den isf på 'fel' hållplats, samt varför står det inte en lapp om det nånstans?)

http://www.bussmicke.se/Bildgalleri/Bussar/Sverige/N/Nackrosbuss/3300/slides/Nackrosbuss_3361_Radhusparken_Jonkoping_990607.html

Linje 840(?) Örebro-Jönköping kördes av en Swebus express-vagn, oftast 2432 om sifferminnet stämmer samt en vagn från Busslink örebro!
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Bussmicke

Citat från: virtual1 skrivet 21 juli 2009, 18:51:23 PM
Absolut inte, det var ett svar på BM:s inlägg om att han tyckte det var kul med fler bussar i 33xx-serien som dessa hamnar i, o då kommenterade jag med den här bilden att den här har han inte på bild från 33xx-serien heller! :-)

Inte? Duger denna?
Har mångt mer i datorn änvad som finns på hemsidan..

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Jonas Strömblad

Citat från: virtual1 skrivet 21 juli 2009, 18:51:23 PM
Absolut inte, det var ett svar på BM:s inlägg om att han tyckte det var kul med fler bussar i 33xx-serien som dessa hamnar i, o då kommenterade jag med den här bilden att den här har han inte på bild från 33xx-serien heller! :-)

Fast då kanske du skulle startat en egen tråd i det ämnet? Alternativt skickat ett PM till Bussmicke...
Ditt inlägg har fortfarande väldigt lite med "Lite blandat på Råsta" att göra.
/J