Huvudmeny

Nu även i Skåne

Startat av CD, 10 juni 2009, 18:45:46 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

CD

Citat från: CD skrivet 10 juni 2009, 18:45:46 PM


IsakssonKarlssons senaste nyförvärv

Tack för alla kommentarerna

737

Citat från: CD skrivet 15 juni 2009, 19:14:20 PM
Om du inte har missat det så har de flesta av Skånetrafikens konceptbegrepp urvattnats totalt de senaste åren. Går Pendeln, SkåneExpressen och Regionbuss(en) märkta bussar på alla linjer oavsett hur konceptet på linjen är.

Just det. Och varför envisas man då med att hålla fast vid ett konceptbegrepp som ingen begriper?

Staffan Sävenfjord

Citat från: 737 skrivet 15 juni 2009, 23:14:57 PM
Just det. Och varför envisas man då med att hålla fast vid ett konceptbegrepp som ingen begriper?

Har överhuvudtaget sådana konceptbegrepp hållit någonstans? Västtrafik med sina färgexpresser har t ex misslyckats så att nu går snart vad som helst på linjerna och bussarna är blå liksom andra. Enda skillnaden är att det står "Blå" eller "Lila" där det likaväl kunde stått ett linjenummer på skyltar och hållplatser. Samma sak med Älvsborgstrafikens komfortbussar. Samma sak med GLAB:s bussar märkte Alebussarna, Mölndalsbussarna etc.
I de städer där man har olika färg på tätorts- och regionbusar brukar det heller inte fungera. I Kalmar såg jag gula bussar på stadslinjer i förra veckan. I Kristianstad har jag sett det tidigare. Och i Gävle. I Stockholm går röda bussar på stombusslinjer och blå bussar på vanliga linjer.
Ja, detta skulle kunna bli ett lång inlägg...
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Ulf Rådeström

Citat från: Mattias Andersson skrivet 12 juni 2009, 10:08:04 AM

Thygessons väntar ju runt 20 gas regionbussar till kristianstad,o
dem har ju byggt om flera av ramperna på depån till gastillförseln,så
antar att dem är på ingång nu.


6 MAN-gasbussar är på gång till Thygessons för tillfället. Några andra kommer inte i nuläget iaf.
Säkerligen kommer det fler till hösten/vintern.