Huvudmeny

Nu även i Skåne

Startat av CD, 10 juni 2009, 18:45:46 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Möllers

Men Eslöv har dom inte den nya MANen där som kör tro  ???
Sen i Lund finns dom kvar vikingbussarna dom blåa  ::)

bjalle

Citat från: Mattias Möller. skrivet 11 juni 2009, 17:14:57 PM
Kan gissa på Veolia  ???

Fel, jag vet svaret men tänker inte avslöja det ännu...

Möllers

Men swebus körs väl inte i kristianstad väl  ???


Niklas Bygdestam

Citat från: Simon Bertilsson skrivet 10 juni 2009, 20:35:26 PM
Jag önskar jag kunde hålla med dig, men ack nej. Tycker den här bussen är groteskt ful. ;)
Det hade varit bättre om de hade följt designprogrammet som gäller för övriga bussar i omniserien.

Fronten är det som jag kan acceptera på dessa. På sidan tycker jag fönstren är för små. Bakpartiet tycker jag är helt fruktansvärt på dessa. Jag hoppas verkligen att få slippa OmniExpress i Uppsala. Att GUB köper dessa tror jag inte är så stor risk. Men risken finns väl däremot tyvärr att någon kommer på att köpa in dessa för UL-trafik :(
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Richard

På tok för mycket plåt på sidorna enligt min smak.
Fönstrena skulle ha varit större på bussen.

Men smaken är som baken :-)

Mattias Andersson

Citat från: eomer skrivet 12 juni 2009, 00:43:06 AM
Linje 549 o 558
//Eomer


Ja det kan stämma rätt bra.

Thygessons väntar ju runt 20 gas regionbussar till kristianstad,o
dem har ju byggt om flera av ramperna på depån till gastillförseln,så
antar att dem är på ingång nu.

Bussmicke

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 12 juni 2009, 00:55:02 AM
Fronten är det som jag kan acceptera på dessa. På sidan tycker jag fönstren är för små. Bakpartiet tycker jag är helt fruktansvärt på dessa. Jag hoppas verkligen att få slippa OmniExpress i Uppsala. Att GUB köper dessa tror jag inte är så stor risk. Men risken finns väl däremot tyvärr att någon kommer på att köpa in dessa för UL-trafik :(
'

Värst vad du klagar
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

737

Jag trodde inte det fanns SkåneExpressen med så höga linjenummer.

Simon Bertilsson

Citat från: 737 skrivet 14 juni 2009, 22:37:05 PM
Jag trodde inte det fanns SkåneExpressen med så höga linjenummer.

Det gör det inte heller...

737

Men det står ju SkåneExpressen på bussen???

virtual1

Citat från: 737 skrivet 15 juni 2009, 18:02:26 PM
Men det står ju SkåneExpressen på bussen???

Men snälla :) - ser du 'Skåneexpressen' på destinationsskylten? - den rullade nog bara på den linjen pga bussbrist!

fontheking5

Citat från: Mattias Möller. skrivet 10 juni 2009, 22:31:12 PM
Det ska jag göra ellerfall myclet nytt i skåne nu malmö har nya MAN och Volvo sen nu ängelhom med scanian och Helsingborg har nya Citaro med mycket nytt nu  :)
Ja och Teckomatorp-Svalöv-Helsingborg linjen har fått nya Scania Omnilink , jag har fotat dom några gånger. Så det finns en del kul att se . Vet ej om Omnilinkarna rullar på fler linjer men det gör dom nog .

Cyklisten

Dessa är väl inte helt nya, utan flyttade från Söderslätt? Dvs. den äldre OmniLinken CL94UB?

CD

Citat från: 737 skrivet 14 juni 2009, 22:37:05 PM
Jag trodde inte det fanns SkåneExpressen med så höga linjenummer.

Om du inte har missat det så har de flesta av Skånetrafikens konceptbegrepp urvattnats totalt de senaste åren. Går Pendeln, SkåneExpressen och Regionbuss(en) märkta bussar på alla linjer oavsett hur konceptet på linjen är.