Motor/växellådspaketet till Ontario II

Startat av Niclas Rosenius, 18 mars 2009, 22:58:46 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Staffan Sävenfjord

Citat från: yngrot skrivet 21 mars 2009, 19:20:25 PM
Precis inte helt lätt att se med en gång, en får ta fram lite hjälp när en är gammal... ;D ;D

Nej, det är ju inte precis någon vanlig placering av tanklocken att ha dem på den höjden. Men det var ju inte mycket på dessa bussar som motsvarade det vi var vana vid.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

yngrot

Nej de var verkligen udda och de flesta förare var inte så nöjd med dem... :P
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Janne Rickman



Denna modell av Ontario vagnar hade tanklock i bak. Om jag inte minns helt galet så var de två tanklock en på var sida om bakdörren. Själva bränsletankarna låg över bakhjulen.

/Janne

yngrot

Ja så var ju de andra som kom efter 704..
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina