En 45XX-buss hos Swebus

Startat av virtual1, 06 januari 2009, 19:47:46 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

virtual1

Många Swebus Expresser blir det =) - fast så många som är godsbussar också, nej - det tillhör inte vanligheterna numer!


tobias-säffle2000




virtual1


Viktor

Här kommer en bild på Swebus 4599!




Fredde



Swebus 4570 vid Orminge Centrum, 2008-06-20.


bussgrabben


Fredde

Citat från: virtual1 skrivet 06 januari 2009, 19:47:46 PM
Många Swebus Expresser blir det =) - fast så många som är godsbussar också, nej - det tillhör inte vanligheterna numer!



Denna fortsatte väll inte vidare till Göteborg?? Oftast så gick godsbussen enbart (Gävle)-Falun-Borlänge-Karlstad...  Dvs bussbyte i Karlstad för vidare resa mot Göteborg.. Fast hela linjen heter ändå 800... Dock ej till/fr Gävle längre utan nu är det Falun...

Fin bild :-)

virtual1

Citat från: Lars Ödlund skrivet 06 januari 2009, 20:28:07 PM
Nä 4580 (FCF953) är inte syskon med 4512 (FCF976)

Mja, inte helt samma typ B10M72 VS B10M70, fast det skiljer bara 19 nummer mellan karosserna, 149077 resp 149058! -
så de är ju tillverkade troligtvis ungefär samtidigt!

Ersa

Rätt vagntyp på rätt linjer! ;D






Tommy E

Jag har många 45XX men tar en tills vidare:



4520 i Strömdal, Lovö
Välkommen att besöka mina hemsidor! :)

Hemsida med bussbilder och fjällbilder: https://tommy.enefalk.se

Mälarötrafikens historia: https://malarobuss.se

Yujin Zhang

Citat från: Verspieder skrivet 06 januari 2009, 20:55:38 PM
Rätt vagntyp på rätt linjer! ;D

Skulle vara intressant att se hur bra dessa höghus klarar sig på Åkersbergabacken eller backen efter Roslags Näsby tpl mot Sthlm. :P

Jonathan W


Greger Larsson

#14
Citat från: Lars Ödlund skrivet 06 januari 2009, 20:28:07 PM
Nä 4580 (FCF953) är inte syskon med 4512 (FCF976)

Har inte tänkt på det tidigare, men 4577-4580 verkar vara lite specialare med axelavstånd 7,25 meter mellan fram- och drivaxel och ändå "normal" motorplacering. Annars hade vi som bekant ett antal byggen med det axelavståndet, men då handlade det om konverterade B10M-50 där förlängningen av chassit hamnade framför motorpaketet. På de här bussarna(4577-4580) torde man alltså även fått skarva på kardanaxeln med 25 cm.