Äntligen en Riktig buss i Stockholms innerstad

Startat av Bussmicke, 30 juli 2008, 23:07:36 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ersa

Vadå "riktig buss"? Ni har ju haft MaxCi länge! ;) Den där 4866 är ju bara en ren "MaxCi-kopia". Men visst är Säffles motsvarigheter till MaxCin trevliga även de!  :)

Bussmicke

Maxci är skit, att man alldrig kan få slippa dem nån gång.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

virtual1

Citat från: Bussmicke skrivet 30 juli 2008, 23:12:53 PM
Maxci är skit, att man alldrig kan få slippa dem nån gång.

Svär inte i kyrkan ;-)

Nico


Tja, kopia och kopia. Är kravspecifikationerna likartade (dvs. lågentré, bakmotor etc.) så blir ju slutresultaten ofta ganska likartade utan att det fördenskull kan sägas röra sig om direkta kopior. Håller i övrigt med Micke... MaxCi må vara pålitliga och slitstarka, men de hör inte direkt till mina favoriter.  ;)  :D

I övrigt var det bara en snabbutlåning om jag fattade rätt. 4866 (samt även 4864 som även den var ute och luftade sig) ska tillbaka till Råsta idag efter att ha varit på en tvådagarssejour hos Hornsberg.

»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Bussmicke

Då hade jag en riktigt röta, för ljudet från bussen var det första jag hörde när jag kom upp från tuben i går..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Magnus_J

Fick den igår vid Sergels torg också. annan skyltning dock

Bussmicke

Kan varit turen efter för jag såg den gång till och då med denna skyltning.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Leif D

Man ka
Citat från: Bussmicke skrivet 30 juli 2008, 23:12:53 PM
Maxci är skit, att man alldrig kan få slippa dem nån gång.
Man kan ju bo på andra ställen i värden då, just Sthlm råkar ju vara den extremt MaxCi-tätaste platsen på jorden.
Men jag vet ju att Herr Nilsson är rädd för förändringar, så de går väl inte förståss.
;-)

Optimal

Såg även nån eller några 44XX vagnar ute med. Det var Hornsberg som fick låna dessa.

yngrot

Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

M224

Citat från: yngrot skrivet 31 juli 2008, 15:53:36 PM
elle oxå blunda lite då o då....

Du får nog blunda konstant om du ska slippa att se några MaxCi i innerstaden...  ;D

För mig spelar det ingen större roll längre då jag till 90% har tappat intresset för bussarna vare sig det står SL på dem eller inte. Jag saknar inte intresset heller då det i slutändan inte gav mig något, jag fortsätter dock att hänga kvar här lite på trekvart för det är svårt att släppa ett intresse helt och hållet. Jag kan dock hålla med BM att det är trist (iaf ur fotoperspektiv) när man nästan bara ser en enda busstyp i en stad. Går man sedan ner i tunnelbanan, ja då är det samma sak där, C20, C20 och C20 och så några C20 till. Jättekul variation.

Bussmicke

Citat från: Leif D skrivet 31 juli 2008, 11:11:23 AM
Man kaMan kan ju bo på andra ställen i värden då, just Sthlm råkar ju vara den extremt MaxCi-tätaste platsen på jorden.
Men jag vet ju att Herr Nilsson är rädd för förändringar, så de går väl inte förståss.

Den förändringen, Maxci bort, välkomnar jag med öppna armar.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Fredde

Om man räknar på ålderskraven, när bör den sista MaxCi ha rullat sin sista meter i Stockholm?


M224

Citat från: Fredde_J skrivet 31 juli 2008, 19:49:11 PM
Om man räknar på ålderskraven, när bör den sista MaxCi ha rullat sin sista meter i Stockholm?



Det dröjer minst 7-8 år skulle jag tro.