Vilka upphandlingar väntar vi svar på närmast?

Startat av virtual1, 16 maj 2013, 11:47:12 AM

0 Medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.

KPKLB

Min gissning är att både VR och Keolis är ganska desperata och verkligen vill vinna. Fördelen för Keolis är att dom har Tomteboda som är nära Solna C.
Men alla 4 som kör I Stockholm idag bör ju lägga. Sen kanske Keolis försöker köpa kontraktet med ett lågt anbud men det vet man ju inte.

buskörare

När är det trafikstart? Borde väl komma tilldelningsbeslut snart.

virtual1

Lär nog inte betyda nåt, är 1,5 år sedan Nobina vann SSV utan att vi vet vem som faktiskt får köra *suck*

Lars-Håkan_E

Vad gäller SSV så ligger det snart nog nära till hands att det kan komma att bli en ny upphandling i.o.m att risken är att anbudens giltighetstid kan komma att gå ut om tidsutdräkten blir orimligt stor.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

B8RLE

I fall Keolis vinner så kommer de ha förmåner i ersättnings- och Solnatrafiken (närliggande depåer som hör till City-området kan användas för E42 i hypotetiskt scenario).
/B8RLE
Skolelev med intresse för bussar. Kan hela SL-trafiken utantill!

Lars-Håkan_E

Buden/Budgivarna är hemliga till dess att ett tilldelningsbeslut fattats, och det finns inget som säger att Keolis har lämnat in något, man måste ju alltid prioritera var man ska lägga resurserna, det går inte att vara med överallt, inte för någon aktör

B8RLE

#1852
*Direkt föregående inlägg*
Citat från: KPKLB skrivet 12 april 2023, 18:55:36 PM
Min gissning är att både VR och Keolis är ganska desperata och verkligen vill vinna. Fördelen för Keolis är att dom har Tomteboda som är nära Solna C.
Men alla 4 som kör I Stockholm idag bör ju lägga. Sen kanske Keolis försöker köpa kontraktet med ett lågt anbud men det vet man ju inte.
Från alla sidor så bör man ta hänsyn till dessa två punkter.
/B8RLE
Skolelev med intresse för bussar. Kan hela SL-trafiken utantill!


Fredrik Gelin

Citat från: KPKLB skrivet 12 april 2023, 18:55:36 PM
Min gissning är att både VR och Keolis är ganska desperata och verkligen vill vinna. Fördelen för Keolis är att dom har Tomteboda som är nära Solna C.
Men alla 4 som kör I Stockholm idag bör ju lägga. Sen kanske Keolis försöker köpa kontraktet med ett lågt anbud men det vet man ju inte.
Jag tror inte att någon entreprenör vill lägga ett bud som man inte tjänar några pengar på, man behöver ett överskott för att kunna fortsätta bedriva sin verksamhet.

Skickat från min SM-G981B via Tapatalk


ks

Stockholmare från Haninge som varit bussintresserad sedan barnsben.

Instagram: @stockholm.buss

homer

Trafikstart i augusti 2024 för Keolis i Råsta och Lunda som redan skrivits ovan.
80 % av trafiken ska köras med elbussar från start
Det 10-åriga kontraktet omfattar vid avtalsstart 54 busslinjer.

Buss_Lund

Grattis keolis hoppas dom klarar sig utan överklaga. Keolis växer mycket.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

B8RLE

Citat från: ks skrivet 25 april 2023, 16:49:03 PM
Keolis vann Lunda och Råsta!


Keolis är tillbaka i Råsta, nya i Lunda.
Grattis!
/B8RLE
Skolelev med intresse för bussar. Kan hela SL-trafiken utantill!