Huvudmeny

Vad säger man.

Startat av Janne Rickman, 26 mars 2008, 20:21:55 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredde

CitatVad gäller hållplatsområdet och försäkringar förstår jag att du också hört den gamla vandringssägen från SL anno 1970 talet, glöm den

Och den säger? För egen del släpper jag då ingen på annan plats än en utmärkt hållplats. Vill inte att folk ska skaffa sig en "ful ovana" att hoppa där det passar... Då kan rubbet vara "vink och pling-linjer".


Simon Bertilsson

Bryter man inte huvudströmmen nattetid?

Ersa

Citat från: Simon Bertilsson skrivet 31 mars 2008, 18:41:25 PM
Bryter man inte huvudströmmen nattetid?

Dagens moderna bussar har ingen ren huvudströmbrytare längre, och det finns mycket elektronik (biljett- och kommunikationsutrustning) som står på ändå och drar ström hela nätterna oavsett om "huvudströmbrytaren" är avslagen.

Simon Bertilsson

Citat från: Verspieder skrivet 31 mars 2008, 19:08:41 PM
Dagens moderna bussar har ingen ren huvudströmbrytare längre, och det finns mycket elektronik (biljett- och kommunikationsutrustning) som står på ändå och drar ström hela nätterna oavsett om "huvudströmbrytaren" är avslagen.

Okay.. Volvos moderna lastbilar har nämligen huvudströmbrytare. Där är det bara färdskrivaren som drar ström när den är avstängd. Jag brukar helgardera mig med att slå från den, så är man helt säker på att bilen har spänning på morgonen.

LinusA

I Söderhallen har relativt nyligen elkablar monterats till samtliga (?) uppställningsplatser inomhus eftersom bussarna drar mer och mer ström. Dock kan de inte användas ännu då de är placerade för att passa boggibussarna i längd. (Det är sladdar från taket med "rullgardinsfunktion"). Det tiotal rampplatser vi har utomhus är strömförsörjda genom ramphandsken. Återstår att se om detta motverkar sura bussar på morgonen, och om kollegor kommer ihåg att koppla. Men det löser ju inte ändhållplats-problemen.