Magasinet KLASSISKA LASTBILAR nr 5, 2016

Startat av BengaB40, 30 juli 2016, 14:51:39 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

BengaB40

Hej! Mycket intressant kapitel i rubricerade tidskrift om Buessing-bussarnas historia i Sverige! Tack Björn F.! När jag såg den första versionen i Stockholm 1962 tänkte jag: "rullande glasveranda". Oj, vad less man blev under åren på dessa hundratals obekväma, ryckiga och ljudskorrande ditos! Men nu när det blivit nostalgi över det hela kan man ju betrakta dem som en viktig epok i Stockholmstrafiken! I mitt tycke bland de fulaste stadsbussar exteriört sett som tillverkats! Men visst, tur att smaken är olika, eller hur Björn! ;)  Hälsn. BengaB40

Björn Forslund

Citat från: BengaB40 skrivet 30 juli 2016, 14:51:39 PM
Hej! Mycket intressant kapitel i rubricerade tidskrift om Buessing-bussarnas historia i Sverige! Tack Björn F.! När jag såg den första versionen i Stockholm 1962 tänkte jag: "rullande glasveranda". Oj, vad less man blev under åren på dessa hundratals obekväma, ryckiga och ljudskorrande ditos! Men nu när det blivit nostalgi över det hela kan man ju betrakta dem som en viktig epok i Stockholmstrafiken! I mitt tycke bland de fulaste stadsbussar exteriört sett som tillverkats! Men visst, tur att smaken är olika, eller hur Björn! ;)  Hälsn. BengaB40

Haha. Jo, nog är smaken olika. Jag gillar absolut lite runda former! :)

WalleW

Citat från: Björn Forslund skrivet 30 juli 2016, 17:51:35 PM
Haha. Jo, nog är smaken olika. Jag gillar absolut lite runda former! :)

Nu blev det svårt...och det på en lördagskväll också :-\...
Jag blev tudelad och håller med både BengaB40 och Björn F...men det beror förstås på vad man ser på och attraheras av... :)
När det gäller Büssing håller jag absolut med BengaB40, jag tålde heller aldrig varken utseendet eller skorrandet och knirkandet...
Men, Björn, runda former är ju också fint i många sammanhang, och då särskilt i ett ;), men helst inte på bussar och lastbilar tycker jag...

/   M v h   Walle

Björn Forslund

Men Walle, tänk på t ex Scanias LB bilar, "sommarscanian" Snygga runda former!

WalleW

Citat från: Björn Forslund skrivet 31 juli 2016, 00:17:19 AM
Men Walle, tänk på t ex Scanias LB bilar, "sommarscanian" Snygga runda former!

Ja, jag tänker och tänker... :D...
Med frontplåt / "CF-grill" på plats under icke varm sommartid kunde jag tyvärr inte okritiskt ta den till mitt Scania-hjärta, inte ens med sovhytten som ändå höjde den lite...

/   M v h   Walle