Nu är ALLSVENSKAN i fotboll igång...

Startat av WalleW, 05 april 2016, 09:32:53 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

WalleW

Jag brukar härja lite om att våren har kommit på allvar när Djurgår´n har förlorat premiär-matchen  :D.
För stunden ser det illa ut för våren, "vi" leder med 1 - 0 i halvtid borta mot Örebro SK...

Jaha ja...
Då blir det lite osäkert med vårens ankomst i år... Jag vet inte riktigt vad som gick "fel", men "vi" vann med 2 - 0. Annars brukar "dom" förlora...

Så var premiär-omgången i årets Allsvenska klar...
Igår såg jag ett passivt Bajen komma undan med blotta förskräckelsen mot nykomlingen Östersund inför ny rekord-publik, drygt 30.000, på Tele2 Arena söder om söder. Resultatet 1 - 1 var smickrande  för Bajen, och jag tror att ingen med någorlunda objektivt sinne hade missunnat Östersund att vinna med ett mål eller två, ribbskottet i slutet av matchen var värt ett bättre öde...
Om Östersund kan fortsätta att spela sitt snabba och underhållande anfalls-spel kommer man att ställa till förtret för många av de etablerade lagen.

Även nykomlingen Jönköping Södra visade gott gry och vann med 2 - 1 i premiär-matchen borta mot Kalmar.
Visserligen är det vanligt att de nya lagen spelar lite på "framgångs-rus" från fjolårs-säsongen i inledningen av den första allsvenska säsongen, men det ser onekligen ut att kunna bli en intressant säsong för de intresserade...

Uppdatering 7 april:

Jönköping Södra skrällde igen och vann hemma över Malmö FF med 3 - 2, om än med mycket tur i slutskedet av matchen... Kul  :) !

/   M v h   Walle

Mr G

Och så blev Östersund snabbt nedtagna på jorden när de fick möta riktigt motstånd i allsvenskan. De kommer säkert att kunna överraska mot enklare motstånd igen, men A.I.K. rår man förstås inte på.
吉先生

mittlinje

Citat från: Mr G skrivet 10 april 2016, 11:07:15 AM
Och så blev Östersund snabbt nedtagna på jorden när de fick möta riktigt motstånd i allsvenskan. De kommer säkert att kunna överraska mot enklare motstånd igen, men A.I.K. rår man förstås inte på.

Hm, nu är du säkert ute och reser. AIK är ett hockeylag och kommer från Skellefteå. :-) Och de plockar lätt ner Östersund.

WalleW

#3
Citat från: Mr G skrivet 10 april 2016, 11:07:15 AM
Och så blev Östersund snabbt nedtagna på jorden när de fick möta riktigt motstånd i allsvenskan. De kommer säkert att kunna överraska mot enklare motstånd igen, men A.I.K. rår man förstås inte på.
Citat från: mittlinje skrivet 10 april 2016, 16:37:03 PM
Hm, nu är du säkert ute och reser. AIK är ett hockeylag och kommer från Skellefteå. :-) Och de plockar lätt ner Östersund.

Jag konstaterar bara att Östersunds FK knep en historisk första seger fotbolls-Allsvenskan idag då man borta-besegrade Falkenberg med 2 - 1. Grattis!
För övrigt tycker jag nog att AIK är AIK, d v s  Gnaget, i både fotboll och hockey och SAIK är SAIK, fast de senare är ju AIK i Skellefte´...  :D, och då pratar vi väl hockey i SHL...

(Sedan datorn olovandes uppgraderade sig till Windows 10 så funkade varken citat eller smileys, länkar eller bilder...  Ska det vara på det viset ?, skulle Sverker Olofsson säga...
Men när jag bytte till Firefox webbläsare blev allt frid och fröjd igen... :))

/   M v h   Walle

Viktor Andersson

Jönköpings Södra är i Allsvenskan för att stanna nu
www.bussville.se
Över 6500bilder på hemsidan
Viktor Andersson

WalleW

Tre omgångar spelade och som Djurgårdare tror man inte sina ögon  :o...! Ensam serie-ledare... :D
...men när något verkar vara för bra för att vara sant så är det nog inte sant heller...i alla fall inte så länge...

Realist som jag är tror jag att verkligheten kommer ikapp Blåränderna inom en inte allt för avlägsen framtid  :-\.
AIK, IF Elfsborg, IFK Göteborg och Malmö FF vaknar snart till...

/   M v h   Walle