Nya tågbilder i Skövde 22/1 2016

Startat av Viktor Andersson, 21 mars 2016, 18:35:12 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Viktor Andersson

Hejsan!!!!!

Hemsidan är uppdaterad med 8 nya tågbilder och här kommer några om dom









Resten finns på hemsidan. Välkomna in
www.bussville.se
Över 6500bilder på hemsidan
Viktor Andersson

WalleW

Fina bilder, Viktor  :) !
Jag vet att jag låter gnällig nu, men jag har "lite svårt" för moderna tåg / lok,
Vid RC-loken går min gilla-gräns, jag tyckte aldrig ens om "Rapid-loken" på den tiden.

Jag gillar förstås flera av de lok-typer jag är uppväxt med och som jag studerade vid Sundbybergs station och
Hagalund på 50- och 60-talen. D-loken med både  trä- och stål-korg och med "ögonbryn"/solskärmar ovanför 
framrutorna var vanligast tillsammans med Hg-loken, dessa kollade jag nästan dagligen.
Man såg blixtarna i maskin-rummen på D-loken och de hade t o m en speciell lukt omkring sig...

Mina absoluta favorit-lok var de stilrena och kraftfulla snälltågs-loken i F-serien, så mulliga de var när de i full fart
med tjutande signalhorn passerade på västra stambanan nedanför sommarstället i Björnlunda.
En skymd obevakad övergång efter en kurva föranledde ljudsignalerna... Häftigt var det... :D

/   M v h   Walle

Viktor Andersson

Citat från: WalleW skrivet 21 mars 2016, 20:32:59 PM
Fina bilder, Viktor  :) !
Jag vet att jag låter gnällig nu, men jag har "lite svårt" för moderna tåg / lok,
Vid RC-loken går min gilla-gräns, jag tyckte aldrig ens om "Rapid-loken" på den tiden.

Jag gillar förstås flera av de lok-typer jag är uppväxt med och som jag studerade vid Sundbybergs station och
Hagalund på 50- och 60-talen. D-loken med både  trä- och stål-korg och med "ögonbryn"/solskärmar ovanför 
framrutorna var vanligast tillsammans med Hg-loken, dessa kollade jag nästan dagligen.
Man såg blixtarna i maskin-rummen på D-loken och de hade t o m en speciell lukt omkring sig...

Mina absoluta favorit-lok var de stilrena och kraftfulla snälltågs-loken i F-serien, så mulliga de var när de i full fart
med tjutande signalhorn passerade på västra stambanan nedanför sommarstället i Björnlunda.
En skymd obevakad övergång efter en kurva föranledde ljudsignalerna... Häftigt var det... :D

/   M v h   Walle

Tack så mycket. Det värmer mig att du gillar mina bilder.
Du var inte alls gnällig, tyckte att det var intressant det som du sa.
www.bussville.se
Över 6500bilder på hemsidan
Viktor Andersson

WalleW

Citat från: Viktor Andersson skrivet 21 mars 2016, 23:12:21 PM
Tack så mycket. Det värmer mig att du gillar mina bilder.
Du var inte alls gnällig, tyckte att det var intressant det som du sa.

Du är snäll Du  :) !
Jag upplever ofta mig själv som lite gnällig när design och kvalité, främst på modernare bussar...
För mycket glas och elektronik, det tilltalar mig helt enkelt inte...
Jag brukar gå in på nätet ibland och titta på bilder av de lok jag nämnde i tidigare inlägg... :)

/   M v h   Walle

Viktor Andersson

Citat från: WalleW skrivet 22 mars 2016, 08:07:51 AM
Du är snäll Du  :) !
Jag upplever ofta mig själv som lite gnällig när design och kvalité, främst på modernare bussar...
För mycket glas och elektronik, det tilltalar mig helt enkelt inte...
Jag brukar gå in på nätet ibland och titta på bilder av de lok jag nämnde i tidigare inlägg... :)

/   M v h   Walle

Jag gillar gamla och nyare tåg modeller. Främst tycker jag MTR Express tågen är väldigt snygga. :) :)
www.bussville.se
Över 6500bilder på hemsidan
Viktor Andersson