Stadsbussar med flaggor

Startat av Niklas Bygdestam, 25 maj 2007, 23:42:35 PM

0 Medlemmar och 9 gäster tittar på detta ämne.

Fredde

CitatEn undran, är det något mer THM än VT som kräver att deras logoflagga ska finnas med alltid?

SL har ingen egen flagga till bussarna och jag hoppas att jag kommer få slippa se en sådan också ::)


Ersa

Citat från: Fredde_J skrivet 06 augusti 2008, 01:27:26 AM
SL har ingen egen flagga till bussarna och jag hoppas att jag kommer få slippa se en sådan också ::)

En röd flagga med vit SL-logga på de röda bussarna, samt en blå version på de blå?
Snacka om att de skulle "försvinna" i bussens lackering. Så varför inte helt tvärtom?  :P

Jonas M. Bobjörk

Jag tycker SL skall flagga med sina  hemmalags flaggor när det är match :)

Johan Hansson

Citat från: Jonas M. Bobjörk skrivet 06 augusti 2008, 10:38:29 AM
Jag tycker SL skall flagga med sina  hemmalags flaggor när det är match :)

Problemet är väl att att stockholm har så många lag se t.ex i Allsvenskan i fotboll AIK, Djurgården och Hammarby.
 
Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

Jonas M. Bobjörk

Citat från: Johan Hansson skrivet 06 augusti 2008, 10:50:12 AM
Problemet är väl att att stockholm har så många lag se t.ex i Allsvenskan i fotboll AIK, Djurgården och Hammarby.
 

Ja, men finns det bara ett lag i Malmö då?
Visst finns det många lag men de spelar sällan hemma samtidigt.

JDS

Citat från: Jonas M. Bobjörk skrivet 06 augusti 2008, 10:38:29 AM
Jag tycker SL skall flagga med sina  hemmalags flaggor när det är match :)

SL har (eller snarare hade) ju faktiskt ett eget lag...

http://sparvagenidrott.nu/

Walter

Citat från: Jonas M. Bobjörk skrivet 06 augusti 2008, 10:55:55 AM
Ja, men finns det bara ett lag i Malmö då?
Visst finns det många lag men de spelar sällan hemma samtidigt.

I Malmö handlar det om vilket lag man kör till den aktuella dagen. Redhawks flagga om det är hockey och MFF om det är fotboll. Övriga lag kör man ju inte speciella turer/linjer till matcherna. Tror detta hade funkat även i Stockholm, problem möjligen när det är derby.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Ersa

Citat från: Jonas M. Bobjörk skrivet 06 augusti 2008, 10:38:29 AM
Jag tycker SL skall flagga med sina  hemmalags flaggor när det är match :)

Hmm... Ska då Norrtäljebussarna på Singö behöva flagga med NHC:s logga när dessa spelar hemmamatch i Nynäshamn?  :P

Optimal

Citat från: yngrot skrivet 01 augusti 2008, 23:33:38 PM
Nej är man vig så går det ju bra ;D men har du låggolv så måste stegen fram.. :P

Står jag på backen så brukar jag få av flaggorna så länge det är låggolv/lågentree, bara hoppa å greppa stegen, Är det höggolv så klättrar man lite, eller använder den hemma byggda flagg tången

Nico


Citat från: Optimal skrivet 06 augusti 2008, 20:19:35 PMÄr det höggolv så klättrar man lite...

Och vad klättrar du då på? Ledstängerna mm. är ju inte direkt anpassade för att klättras på utan fästen etc. tar stryk av sådant.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Trafikar´n

Vill fråga igen, är det fler än VT som kräver sin egen flagga på ena sidan?

I VTområden skall det alltid flaggas med en VT-flagga o så den andra, vare sig det är nationaldagen eller hemmamatch.. Kan delvis förstå det när man ställer upp o kör extraturer-som ex fotboll. även om det känns för mig som snyltning (som iofs passar bra in på min bild av VT)

Men på ex-vis nationaldagen? Vad har VT med den att göra  på ordinarie trafik?

Nå nog om min uppfattning om VT och åter till min ursprungliga fråga.

Hur vanligt är det att THM kräver sin egna flagga på bussarna när det ska flaggas, oavsett varför?
*BE CE DE och yrket sedan 1989; tro mig, jag var med, grymta månde ungarna som kör idag om de visste hur hur förarna led då

Johan Hansson

Igår 8 augusti var flaggorna frame igen på bussarna i Halmstad tätort.
Kan någon gissa varför det flaggades?
Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

Nico


Tja, i SL-land så var orsaken till flaggningen tydligen drottningens namnsdag... vilket i sig dock känns som en något klen ursäkt för att få flagga, men så är jag demokrat och inte monarkist.  ;D

Vad man däremot flaggade för i Halmstad har jag däremot ingen aning om!?  :P
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Johan Hansson

Citat från: Nico skrivet 09 augusti 2008, 18:12:50 PM
Tja, i SL-land så var orsaken till flaggningen tydligen drottningens namnsdag... vilket i sig dock känns som en något klen ursäkt för att få flagga, men så är jag demokrat och inte monarkist.  ;D

Vad man däremot flaggade för i Halmstad har jag däremot ingen aning om!?  :P

Även i Halmstad var det för drottningens namnsdag, men så klart alla trodde att det var p.g.a OS-invigningen
Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

Jonas

I Uppsala flaggar vi på alla allmäna flaggdagar, vilket jag trodde var det mest naturliga.
I annat fall så måste ju bolagen bestämma vilka flaggdagar det är värt att flagga på och vilka som inte är det.

För er som inte vet är det följande dagar som är flaggdagar:

CitatI Sverige regleras flaggdagarna genom förordning (1982:270) om allmänna flaggdagar.

De svenska flaggdagarna är:

    * Den 1 januari, nyårsdagen.
    * Den 28 januari, konungens namnsdag.
    * Den 12 mars, kronprinsessans namnsdag.
    * Påskdagen.
    * Den 30 april, konungens födelsedag.
    * Den 1 maj.
    * Pingstdagen.
    * Den 6 juni, Sveriges nationaldag och svenska flaggans dag.
    * midsommardagen.
    * Den 14 juli, kronprinsessans födelsedag.
    * Den 8 augusti, drottningens namnsdag.
    * Dag för val till riksdagen.
    * Den 24 oktober, FN-dagen.
    * Den 6 november, Gustav Adolfsdagen.
    * Den 10 december, Nobeldagen.
    * Den 23 december, drottningens födelsedag.
    * Den 25 december, Juldage
n.