Efterlysning av kollegor i Skåne från 1990 och framåt

Startat av LaszloG, 01 februari 2024, 17:13:39 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

LaszloG

Halloj alla glada kollegor! Jag har hittat detta forum ty jag har inga andra sociala medier/plattformar. Det är ett aktivt val från min sida. Nu till efterlysningen. Jag började jobba hos Malmö Lokaltrafik våren 1990, kursen började dock redan på hösten året innan. Mitt anställningsnummer var 16033. Mina kurskamrater hette då bla Lena Pölder, Roger Glans mfl. Min fadder var Roland Striby som blev min arbetskompis några år senare hos Flygbussarna. Det var ett oförlömligt gäng med rötterna hos Bussapågarna. Hos Ödåkra Buss/Buss Danmark/Arriva var också trevliga killar, såsom Patrik Byrén, Csicsó, Biggan (en tjej dock), Jenny Nguyen (en annan tjej), den ovannämda Roger och en vän Gustaf Kvant. Namnlistan skulle vara alldeles för lång här och nu, men måste nämna några av mina chefer också. Framförallt Håkan Lyrén (fd Johansson) från dåvarande Arriva och som jag jobbade ihop med även på UC tillsammans med Fredrik Salöö. Knut Elmvik var en annan kär chef som även rekryterade mig till Tjörnarpsbuss/Brobussarna, men han var även med Bussapågarna/Flygbussarna. Kerstin, Yvonne, Johan Persson och Ylva har jag också jobbat med under en längre tid. Nu jobbar jag hos Bergkvarabuss som skol och beställningschaufför i Broby efter ett antal år med region och expresstrafik kring Kristianstad. Hör gärna av er om ni vill att vi ska ha kontakt. Ha det gott! Mvh Laszlo Ghimessy
ps. Jag glömde i all hast några andra jättefina kollegor till: Björn Wattn (en gång min trafikledare, under ML-tiden), Otto Walter, Signe, Lars-Ewe Söderström, "den galne" men alltid lika trevliga Freddy Klövehöj, Trajan Kocovski, Ricki, Peter Robban, Ingrid, Lars och Anders också från Flygbussarna. Listan kommer att utökas allterftersom namnen dyker upp från förr ;)
På vägarna sedan 1989