Kommentarer till Linjenummertråden

Startat av tobbe_uppsala, 26 januari 2009, 21:12:29 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Patrik

Citat från: virtual1 skrivet 31 januari 2009, 11:52:11 AM
Snälla rara, det där säger du bara för att vara snäll mot Lars =) - om jag ska 'skryta' lite själv så var jag på synundersökning
för ett par månader sen, optikern sa att hon _aldrig_ hade sett nån vuxen människa som hade sån exceptionellt bra syn, o det var fasen
OMÖJLIGT att se att det stod 127 i det skyltskåpet på den bilden! - nåväl *skrattar* - f.ö. borde det varit en bild på 126 eller 128,
inte 127 ;-) - för vi fastnade efter 125, o sen visades två bilder i rad på 126 och 127 av samma skribent, Lars borde inte lagt ut en 127:a
utan att det funnits en 'singel' 126:a innan!!!!

Niclas 127 är egentligen inte en riktig linje, därför hade Lars bild på 127 passat in bättre.
Nu ska vi inte prata om vem som har bäst syn, jag var på synundersökning för en månad sen men det hör inte hit  ;)
Lars bild var i rätt ordning och man kunde enkelt förstå att det var 127, även om vissa hade svårt att se det.

Niclas Rosenius

Citat från: Patrik skrivet 31 januari 2009, 13:18:06 PM
Niclas 127 är egentligen inte en riktig linje, därför hade Lars bild på 127 passat in bättre.
Nu ska vi inte prata om vem som har bäst syn, jag var på synundersökning för en månad sen men det hör inte hit  ;)
Lars bild var i rätt ordning och man kunde enkelt förstå att det var 127, även om vissa hade svårt att se det.

    Min 127 tog jag uppe i Bollnäs för ett tag sen, tänkte inte på det så mycket att det inte var ett vanligt linje nummer. Bara hittade bilden i min samling.

    Sen tycker jag att det gnäll lite väl mycket om att vissa inte hinner med att få lägga ut sina bilder när dom vill. Man kan ju undra ibland om det är vuxna människor som håller till på snacket eller om det är bortskämda barnungar som blir griniga så fort man inte får som man vill.

   Jag har missat en hel del bilder att lägga ut för att nån annan har hunnit lägga ut dom nummerna före mig, inte f-n blir jag sur för det. Det här är ju mer en lek och inte en tävling. Ett försök för att se om vi kan täcka in alla nr från 1-999 i linjenr som finns i Sverige.

   //Niclas


robbes

omtt mass spamma med bilder kanske har en del i att alla bor inte i nollåtta skåne eller norra sverige, Alla kanske inte ägnar dagar åt att fota utan man tar då det passar men kommer de som vräker ut nollåtta norrland etc ett 20 tal åt gången klart folk blir rriterade tror ej folk skulle bli irriterade om det var en max två bilder per inlägg så fler får chansen.


Men ett förslag på regler för en liknande tråd men då kommer vissa stor fotografer gnälla en tråd där det är MAX en bild per inlägg och linje nummer och mellan varje inlägg från samma fotograf måste det gå 30 minuter det skulle ge flera chansen

Patrik

Citat från: robbes skrivet 31 januari 2009, 14:10:03 PM
omtt mass spamma med bilder kanske har en del i att alla bor inte i nollåtta skåne eller norra sverige, Alla kanske inte ägnar dagar åt att fota utan man tar då det passar men kommer de som vräker ut nollåtta norrland etc ett 20 tal åt gången klart folk blir rriterade tror ej folk skulle bli irriterade om det var en max två bilder per inlägg så fler får chansen.


Men ett förslag på regler för en liknande tråd men då kommer vissa stor fotografer gnälla en tråd där det är MAX en bild per inlägg och linje nummer och mellan varje inlägg från samma fotograf måste det gå 30 minuter det skulle ge flera chansen

Om du riskerar att inte hinna lägga ut din bild så kan du ju skapa en egen tråd med dina bilder så får alla se dom.
Denna tråd är inte för att visa alla sina bästa bilder, isåfall skulle inte jag visa mina bilder från år 2005.

Nuförtiden går det ju flera timmar mellan olika inlägg så gnället om att man inte hinner förstår jag verkligen inte.
Jag har ingen bild på nästa linjenummer så jag väntar tills det kommer något jag har och hinner någon annan före så väntar jag till nästa nummer jag har.

Deal with it!

robbes

gnäll det är SYNPUNKTER men det kanske man ej får ha utan skall tigga o be i stället så verkar ju vissa fotografer resonera här tyvärr. Dels med at tman skall  apa efter dem för de vet bäst på olika sätt nej tack säger jag

Patrik

Synpunkter som inte kommer ge något resultat så det är ju bara att lägga ner och ladda upp en eller flera bilder när du har rätt linjenummer.
Har du inga bilder så är det ju helt onödigt att klaga om en tråd som du iaf inte "använder".

Sen, varför ska du ha förtur? Du har ju säkert färre bilder att leta igenom än vad andra har som får leta ett tag innan dom hittar rätt bilder och då kan du komma där medans de andra letar och ladda upp din bild istället.

robbes

patrik
vaddå förtur det har jag inte sagt något om utan jag talar om saker som kunde gynna flera och inte bara de som anser sig bättre än andra o som vill stoltsera med att de har en massa bussbilder. Har märkt att många ej törs skriva längre på grund av dels det som diskuteras i en annan tråd att vissa tydligen får tillåtas mycket för de är stora samt vissa fotografers nonchalanta attityd o som har gjort detta till typ klubben för inbördes beundran att mans kall göra som dem man skall fota som dem de skall vara på ett visst sätt bilderna annars får man kommentarer om att en skylt är i vägen etc som några av de som visar mäst bilder gör

Svemicke

Citat från: Patrik skrivet 31 januari 2009, 14:25:10 PM
Synpunkter som inte kommer ge något resultat så det är ju bara att lägga ner och ladda upp en eller flera bilder när du har rätt linjenummer.
Har du inga bilder så är det ju helt onödigt att klaga om en tråd som du iaf inte "använder".

Sen, varför ska du ha förtur? Du har ju säkert färre bilder att leta igenom än vad andra har som får leta ett tag innan dom hittar rätt bilder och då kan du komma där medans de andra letar och ladda upp din bild istället.
Jag kan till viss del hålla med "robbes" om att varje fotograf kanske borde begränsa antalet bilder i ett inlägg. Cobra_81 bad mig att redigera en bild han tagit på linje 155 till Svaneholm och som han tänkte lägga upp när det kom dit, men då hann någon (i skrivande stund okänt vem) lägga upp en hel räcka bilder där bland annat 154 och 155 var med.

I övrigt är jag ännu bara åskådare i tråden. Tycker den är rätt kul.
Busschaufförsmeriter:
Arriva, Malmö: 2006-02-23 - 2006-04-10
Borås Lokaltrafik: 2006-04-10 - 2009-09-30
Transdev, Göteborg: 2012-06-05 - 2014-06-01
Nobina, Malmö: 2014-06-02 - 2017-04-30
Connect Bus, Rävlanda: 2015-10-05 - 2022-06-30
Pågående:
Nobina, Sjuhärad och Göteborg: 2017-05-01 -

robbes

#68
Citat från: Svemicke skrivet 31 januari 2009, 14:33:20 PM
Jag kan till viss del hålla med "robbes" om att varje fotograf kanske borde begränsa antalet bilder i ett inlägg. Cobra_81 bad mig att redigera en bild han tagit på linje 155 till Svaneholm och som han tänkte lägga upp när det kom dit, men då hann någon (i skrivande stund okänt vem) lägga upp en hel räcka bilder där bland annat 154 och 155 var med.

I övrigt är jag ännu bara åskådare i tråden. Tycker den är rätt kul.

det är ju det jag menar att alla skall få en möjlighet inte bara stockolmare o de som bor i linje täta områden som sedan vräker ut en räcka med 20 bilder

sedan hur skulle alla trådar vara om det skrev en massa regler i dem i röd stor text ni får ej ditten eller datten de tkanske man skall börja med o slippa stor fotografernas spydigheter om en stolpe där en stolpe dit eller det skall vara dörren etc etc

Patrik

Vi har inte ens kommit till landsbygdslinjerna i Örebro län än, vi har fortfarande drygt 700 linjer kvar tills allt är klart.
Vissa linjer finns på fler ställen än vissa andra och då gäller det att ha lite tur också.
Det är ju knappast vårt fel att vi bor i en stor stad, men jag kanske ska flytta till ödemarken så blir det lite lättare för andra. Det gör jag gärna.

Jag har nu räknat till 25 olika fotografer i denna tråd och det är ju faktiskt en bra blandning.
Detta är fortfarande ingen tävling så den som lägger ut flest bilder vinner inte en superkamera så att den personen kan ta flera tusen bilder till.

Kvaliten på bilden spelar ingen roll i tråden, alla kommer med bara dom är i rätt ordning!

Svemicke

Citat från: robbes skrivet 31 januari 2009, 14:34:27 PM
det är ju det jag menar att alla skall få en möjlighet inte bara stockolmare o de som bor i linje täta områden som sedan vräker ut en räcka med 20 bilder

sedan hur skulle alla trådar vara om det skrev en massa regler i dem i röd stor text ni får ej ditten eller datten de tkanske man skall börja med o slippa stor fotografernas spydigheter om en stolpe där en stolpe dit eller det skall vara dörren etc etc
Det är väl snarare de som har som hobby att fotografera bussar och som därtill har ett stort arkiv att välja mellan oavsett var i landet de bor. Jag tycker de har intressanta bilder, men borde kanske bara publicera en bild i varje inlägg? På så sätt ges fler chans att publicera.

Håller med om den röda "regeltexten". Den reagerade faktiskt jag också på.

Kanske Bussnack skulle byggas om så att alla bildtrådar får en egen kolumn och så tar vi kommentarerna i en annan tråd med hänvisningar?
Busschaufförsmeriter:
Arriva, Malmö: 2006-02-23 - 2006-04-10
Borås Lokaltrafik: 2006-04-10 - 2009-09-30
Transdev, Göteborg: 2012-06-05 - 2014-06-01
Nobina, Malmö: 2014-06-02 - 2017-04-30
Connect Bus, Rävlanda: 2015-10-05 - 2022-06-30
Pågående:
Nobina, Sjuhärad och Göteborg: 2017-05-01 -

robbes

du verkar ej ha förstått vad det handlar om att låta andra få visa med som sve micke berättade satt han o redigerade en bild att lägga ut men hann ej pga att någon hävde ut bilder från 140 till 157 i ett svep en eller max två bilder åt gången är okej i mina ögon då får alla en fair chans speciellt då inga dubletter tillåts mm

Och vad har lansdbygdslinjerna med detta att göra? just nu är det inget visar från örebro län men det vet man ju ör det finns ju bara traik i stockholm göteborg o skåne enligt vissa. och då landsbygdslinjerna i örebro län kommer kommer ju en radda på 300 linjerna i ett inlägg känner man på sig men som sagt ju mer själv utvalda moderatorer o egen valda fotografer ju mindre intresse finns det ju

sedan en sak 25 fotografer i den tråden på ett forum med över 1000 medlemmar det är inte bra det är rätt dåligt vad kan det bero på?

Svemicke

Citat från: Patrik skrivet 31 januari 2009, 14:40:49 PM
Vi har inte ens kommit till landsbygdslinjerna i Örebro län än, vi har fortfarande drygt 700 linjer kvar tills allt är klart.
Vissa linjer finns på fler ställen än vissa andra och då gäller det att ha lite tur också.
Det är ju knappast vårt fel att vi bor i en stor stad, men jag kanske ska flytta till ödemarken så blir det lite lättare för andra. Det gör jag gärna.

Jag har nu räknat till 25 olika fotografer i denna tråd och det är ju faktiskt en bra blandning.
Detta är fortfarande ingen tävling så den som lägger ut flest bilder vinner inte en superkamera så att den personen kan ta flera tusen bilder till.

Kvaliten på bilden spelar ingen roll i tråden, alla kommer med bara dom är i rätt ordning!
Halland har linjenummer mellan 400 och 699 så Halland lär väl göra sitt inträde när vi kommer dit?
Busschaufförsmeriter:
Arriva, Malmö: 2006-02-23 - 2006-04-10
Borås Lokaltrafik: 2006-04-10 - 2009-09-30
Transdev, Göteborg: 2012-06-05 - 2014-06-01
Nobina, Malmö: 2014-06-02 - 2017-04-30
Connect Bus, Rävlanda: 2015-10-05 - 2022-06-30
Pågående:
Nobina, Sjuhärad och Göteborg: 2017-05-01 -

Patrik

Den röda texten är där eftersom folk inte verkar läsa (se Uffes databastråd).

Begränsar man till en bild per inlägg så skulle vi kanske vara på max linje 100 nu och folk skulle inte orka vänta "till sin tur" bara för en fånig regel.

Patrik

Citat från: Svemicke skrivet 31 januari 2009, 14:46:51 PM
Halland har linjenummer mellan 400 och 699 så Halland lär väl göra sitt inträde när vi kommer dit?

Det är säkert så, alla har inte bilder från Halland heller så då kan det finnas stor chans för ännu fler fotografer.