SL sanktionsavgift

Startat av Christer K, 24 februari 2022, 07:40:39 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Christer K

Kamerorna har burits av SL:s biljettkontrollanter och använts sedan 2018 i syfte att identifiera och dokumentera passagerare som inte betalat giltig biljett och därför behövt betala en tilläggsavgift.
Nu har domen kommit och sanktionsavgiften blev sänt från 16 miljoner till 12 miljoner.

Christer K
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.

pegee

Det där är ett otroligt korkat beslut. Vi bussförare drabbas frekvent av en viss kategori
passagerare som inte har en tanke på att betala. Om vi inte har stöd av kontrollanterna
så kommer det problemet aldrig att försvinna. Fuskåkande passagerare MÅSTE veta
att det det blir dyrt att inte betala. Som det nu är kan de alltså bara blåneka eftersom
identifiering i efterhand via kamera inte är möjligt.
Började köra tung trafik 1968. GDG sedemera Swebus på 70-talet. Linjebuss fram till sekelskiftet. Sedan några år med lastbil. Har lämnat linjetrafiken till förmån för charter i stället.

yngrot

Det är verkligen inte bra . Bussförare får sämre och sämre stöd.
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina