Transdev säljer Merresor (inkl Snälltåget och Bussakuten)

Startat av Lars-Håkan_E, 19 november 2021, 16:50:03 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.


S Svensson

https://www.merinfo.se/foretag/Merresor-AB-5564010055/2k0o1mv-divi

En liten länk till Merresor.
Vad jag kan förstå så är det namnet på bolaget som är övertagit och det fanns ett bolag som körde tåg i Värmland och kanske på andra ställen. I viss mån också viss härstamning från Marks Limousine AB.

I hänvisning till företaget så finns 15 fordon. Hur många järnvägsvagnar som Merresor använder vet jag inte. Flera tillhör andra företag.

Ersa

15 fordon för all trafik Merresor utför låter lite. Borde de inte vara fler? Dvs att ett antal fordon som idag är tänkta att rulla för Merresor, kanske står skrivna på moderbolaget?

Bussmicke

När Transdev kör ersättningstrafik för SJ på Bålsta är det Merrresor och Transdev Nord om vartannat fastän det står Merresor på bussarna. Får vi se vad det blir för märkning på Transdev Nordbussarna sen då...
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Christer K

Merresor står det på minst 5 bussar som finns i Örebro. FD Lindbergsbuss.
Transdev blir av med sin körning Kumla från den 12 dec.
Känner inte till om det är något mer på gång där.

I Askersund ska Hällsta buss börja köra skolbussar från 2022 och Svealandstrafiken ska placera 4 bussar i Askersund.

// Christer K
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.

Bussmicke

Nja man får 6 bussar av 23 kvar i Kumla har jag hört.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.