Författare Ämne: Omprofilering på busshållplatserna i SL-land, hur går det?  (läst 1431 gånger)

Utloggad Ersa

• スクールバス運転手
  • Administrator
  • Medlem
  • Antal inlägg: 5581
SV: Omprofilering på busshållplatserna i SL-land, hur går det?
« Svar #15 skrivet: 07 november 2021, 13:25:14 PM »
Den sista jag kände till med gamla SL-loggan med bara en enda ring runt bokstäverna, byttes ut i somras. Tror att de linjer som mestadels haft tavlorna från 1977 och äldre, var de linjer som man började med. Åtminstone i norra tredjedelen av länet.

Utloggad Nico

• Шумадинац
  • Administrator
  • Medlem
  • Antal inlägg: 5487
« Svar #16 skrivet: 07 november 2021, 14:17:48 PM »
Tror det kan finnas kvar äldre topptavlor på vissa uddalinjer. Vill minnas att jag såg äldre topptavlor på bl.a. 662 så sent som i somras.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Utloggad Bussmicke

• Medlem
  • Antal inlägg: 25211
  • Aldrig utanför dörren utan en kamera.
    • Bussmicke.se
« Svar #17 skrivet: 07 november 2021, 18:16:10 PM »
Den sista jag kände till med gamla SL-loggan med bara en enda ring runt bokstäverna, byttes ut i somras. Tror att de linjer som mestadels haft tavlorna från 1977 och äldre, var de linjer som man började med. Åtminstone i norra tredjedelen av länet.

Där ser man, får vara glad för det lilla man har då.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.

Stolt ägare av: Canon EOS 5D Mark IV, 6D Mark II, M5, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3.

Utloggad toddetoddelito

• Medlem
  • Antal inlägg: 72
« Svar #18 skrivet: 07 november 2021, 21:20:32 PM »
Om man inte har tagit ner den sedan sist jag var där i våras, så har hållplatsen Kårsta station en avstigningstopptavla med den gamla SL-loggan.

Inte riktigt lika kul som de med linjenummer kanske, men tyckte ändå det var roligt att se den då.

Utloggad Bussmicke

• Medlem
  • Antal inlägg: 25211
  • Aldrig utanför dörren utan en kamera.
    • Bussmicke.se
« Svar #19 skrivet: 16 november 2021, 22:18:51 PM »
En dåligt manipulerad bild, försökte ta bort personen som stod jämte hållplatsen. Minns inte hur man gjorde riktigt så jag måste öva mer men så här såg en hållplats ut 1991

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.

Stolt ägare av: Canon EOS 5D Mark IV, 6D Mark II, M5, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3.

Utloggad igel

• Medlem
  • Antal inlägg: 874
« Svar #20 skrivet: 17 november 2021, 10:10:46 AM »
På Bogesundsvägen, och ett antal andra ställen med lite trafik, har det fram tills nu funnits en mindre variant av topptavla. I "Roland Hassel, Terrorns finger" 1989, syns mängder med topptavlor längs Bogesundsvägen och de verkar vara av normalstorlek, när kom de små?

https://www.svtplay.se/video/27122361/roland-hassel/roland-hassel-sasong-2-terrorns-finger?position=3996&id=jbz26Aj
1:06:47 och framåt finns mängder med scener längs Bogesundsvägen och Frösviksvägen. Första scenen är vid Frösviksvägens vägskäl, och sista är vid Broksnäs vägskäl.