Linjebuss 0826...

Startat av Bussmicke, 26 juli 2021, 20:09:03 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke



11 juni 1995 var sista dagen för Linjebuss i Norköping.

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ulf Berlin

F d GDG 1366 :)
Christian L kanske kan mer om denna buss historia?/Ulf

j-a

Gick i Sandviken under GDG tiden :)

Ebermark

Det här var trevligt! Tänkte mig en bild på en Volvo B7LA-led i Västtrafiklack när jag öppnade inlägget (Linjebuss 0826 från 2001).

Har man rivit ut linjenummerskylten ur skyltskåpet under de timmar som skiljer mellan bilderna? Var väl sannolikt sista dagen för denna buss i linjetrafik. Linjebuss tappade som Micke skriver sin trafik i Norrköping, men behöll den i Finspång och fick trafik i Kisa men med betydligt färre bussar totalt i Östergötland.

Oskar A

Väntade mig också en bild på en Volvo B7LA, om inte annat för att bussmodellen avhandlats i en annan tråd den senaste veckan. Söder Tull ser öde ut på bilden så jag var inte förvånad över att denna dag var en söndag när jag kollade upp datumet.
Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

Ulf Berlin

I bakgrunden på undre bilden syns en Scania i stadsbusslackering.
Du tog säkert några bilder även på dessa ;)/Ulf

Walter

En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Bussmicke

Jo, ibland är det lite irriterande att få fråga om det som inte är huvudmotivet men skulle tro 6309, 6310, 6371 eller nåt.
Visar man bilder vill man ju helst ha kommentarer om det som är huvudmotivet. Kanske får börja klona på saker :)
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Fredrik Gelin

Eller lägga in fler bilder så man täcker alla intressanta fordon på samtliga bilder i inlägget...

Skickat från min SM-G981B via Tapatalk


Bussmicke

Nä varför det?Jag visar ju inte bilder på bussen låångt därborta..  ;D
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.