Huvudmeny

Hållplatsskylt

Startat av M, 10 juli 2021, 23:28:03 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

M



Västtrafik Göteborg

Grön bakgrund och gula siffror betyde Stombuss

Blå bakgrund och vita siffror betyder  ?

Gul bakgrund och blå siffror betyder  ?

Skulle vara kul att få veta logiken bakom det hela.

/M

M

Kunde lagt ut en bild om jag kommit ihåg hur man gjorde.

/M

Sambjo

Som jag förstått det håller man på att göra om skyltarna för "vanliga" linjer från blå bakgrund med vita siffror till gul bakgrund med blåa siffror. Linjerna får den nya färgen på tavlorna i samband med att nya operatörer tar över eller när nya linjer startas (t.ex. nya linje 42 i Göteborg)

Erling.L

vissa av de gamla linjerna i Väster avtalet har ju kvar den gamla blå färgen o sett tavlor med den gula bakgrunden på L lila X vill jag minnas så det verkar inte stämma helt heller
Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616 o inte att sammanblandas med min namne på Swebus

M


Tanum97

Som vanligt så finns det ingen logik när det gäller Västrrafik och de slappa GS Trafikantservice som har avtalet med skyltarna. Finner årligen otroligt många fel efter tidtabellsskiftena. Det är som Sambjo säger, men linje 34 fick blått och linje 42 fick gult...

Nico

Tyvärr verkar mottot på många håll numera vara ... varför göra det lätt när det går att göra svårt ... eller allra helst om det går att göra helt obegripligt.

Mycket av detta med hållplatsdesign mm. har väl sett dagens ljus som en PowerPoint i ett konferensrum. Hur det däremot sedan ser ut/fungerar i den praktiska verkligheten verkar däremot sällan vara lika intressant för de som beslutar.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman