Royal Bemanning & rekrytering

Startat av Lars-Håkan_E, 23 november 2020, 13:50:30 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lars-Håkan_E

Någon som känner till något om detta företag?

Var en gammal kollega som hörde av sig till mig igår och undrade?

Man söker chaufförer till Göteborg, Jönköping, Helsingborg, Linköping, Stockholm och Jämtland.

För de fem första orterna gissar jag av det som stod i annonsen att det gäller Flixbus men Jämtland?

Intressant är att alla arbetsställen har samma adress, Koppargatan 3 i Göteborg, i Helsingborg, i Jönköping, i Linköping och i Stockholm, när det gäller Jämtland anges arbetsplatsen till Koppargatan 3 i Älvdalen??

Är detta en seriös aktör? Vilka uppdrag har man i bussbranschen?

Söker man på företaget så företräds det av en 19 årig tjej.

Man söker f.ö även snöskottare till b.la Göteborg..

homer

#1
Företaget verkar ha adress i Norrköping och som du säger skriven på en 19 årig tjej med jugoslaviskt namn. Telefonnumret är till en 34 årig kvinna som också står som VD, också hon skriven i Norrköping. Personligen skulle jag nog behöva vara väldigt desperat innan jag skickade in ett CV till den firman...

Carl Eric

Jag såg också annonserna och tyckte det verkar väldigt oseriöst. Kollade på deras hemsida, där framgår det att Koppargatan 3 i Norrköping är företagets hemvist. Men Koppargatan 3 i t.ex. Linköping existerar inte. Företaget använder också en av Nobinas bilder (på en Nobina-chaufför) för att illustrera sina platsannonser.

Men jag funderar också på vilket företag som chaufförerna ska bemanna? Just nu är det väl bara Ellenius som kör Stockholm - Göteborg?
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Walter

Adressen verkar har råkat ut för "copy-paste" syndromet.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!