Gratis .se-adress

Startat av Ante, 04 december 2007, 22:13:35 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ante

* Varning för att inlägget kan verka som ren reklam :) *

Webbhotellet Binero (där en annan har sina hemsidor :D) har nu en kampanj där man erbjuder vem som helst EN gratis .se-domän i ett år framåt.
Man behöver alltså inte ha ett webbhotell (eller teckna ett) för att utnyttja erbjudandet.
Inga hakar eller något. Detta är ett av de ärligaste webbhotellen i Sverige, enligt mig.

Så, för er som går i tankar på att registrera en .se-adress. Kolla in detta erbjudande!
Erbjudanet gäller under en begränsad tid.
Ett tips till alla hemsidemakare (och alla andra naturligtvis :)) på forumet.

http://www.binero.se

Fredrik Mattsson

Gratis & Gratis??

Och ändå gick jag via "GRATIS" länken  >:(


Tack för din order.
Vid beställning av Webbpaket levereras kontouppgifterna automatiskt i samband med beställningen, kontouppgifterna levereras via e-post.
Vid beställning av domän(er) så levereras dessa först när betalning är oss tillhanda.


Orderbekräftelse:
-----------------------------------------------------------------------------------
D-SE                                                                             14,40 kr
RAB         Julkampanj .SE                                                -14,40 kr
W-P         Binero Privat, Dec[07]-Nov[08],                               660,00 kr
RAB         Julrabatt 10%                                                 -66,00 kr
MP          Månadsjustering Privat                                         -5,49 kr
-----------------------------------------------------------------------------------
                           Summa:           588,51 kr
                           Moms:              147,13 kr
                           -----------------------------
                           Att betala:           735,50 kr

Du har valt att få fakturor via e-post och betala samtliga tjänster inom 14 dagar om du är nöjd.
Observera att domäner beställs först när betalningen är oss tillhanda.

Ante

Citat från: Fredrik Mattsson skrivet 04 december 2007, 22:44:38 PM
Gratis & Gratis??

Och ändå gick jag via "GRATIS" länken  >:(


Tack för din order.
Vid beställning av Webbpaket levereras kontouppgifterna automatiskt i samband med beställningen, kontouppgifterna levereras via e-post.
Vid beställning av domän(er) så levereras dessa först när betalning är oss tillhanda.


Orderbekräftelse:
-----------------------------------------------------------------------------------
D-SE                                                                             14,40 kr
RAB         Julkampanj .SE                                                -14,40 kr
W-P         Binero Privat, Dec[07]-Nov[08],                               660,00 kr
RAB         Julrabatt 10%                                                 -66,00 kr
MP          Månadsjustering Privat                                         -5,49 kr
-----------------------------------------------------------------------------------
                           Summa:           588,51 kr
                           Moms:              147,13 kr
                           -----------------------------
                           Att betala:           735,50 kr

Du har valt att få fakturor via e-post och betala samtliga tjänster inom 14 dagar om du är nöjd.
Observera att domäner beställs först när betalningen är oss tillhanda.


Jovisst är domänen gratis. 14,40-14,40 = 0
Däremot tecknade du också ett webbhotellspaket vilket gjorde att priset blev 735:-.

Vill du inte ha det, utan bara domänen, så borde inte vara någon större sak än att maila till dom och avbeställa webbhotellet.
Binero har en "pröva-på-period" på 2 veckor vilket innebär att man under 2 veckor kan prova webbhotellet.
Är man inte nöjd eller av någon annan anledining inte vill fortsätta ha webbhotellet är det bara att säga upp det, utan någon kostnad.

Observera. Blanda inte ihop webbhotell och domännamn.

/A

Walter

Visst är det som Ante skriver men ändå ett fult marknadsföringsknep för att få in pengar, vad annat kan man vänta - inget är gratis!
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Ante

Citat från: Walter skrivet 04 december 2007, 23:00:02 PM
Visst är det som Ante skriver men ändå ett fult marknadsföringsknep för att få in pengar, vad annat kan man vänta - inget är gratis!

Fult marknadsföringsknep skulle jag inte kalla det.
Man går tydligt ut med vad som gäller för gratisdomänen på startsidan.
Under beställningen kan du tydligt välja mellan 3 olika paket (varav ett är gratis).
När du sedan ska skriva in personuppgifter är orden summerad där nere. Upptäcker du då att det inte längre är 0:- som står där nere är det ju bara att gå tillbaka och klicka ur det man av misstag klickade i.

Appropå "inget är gratis"... I just det här fallet är faktiskt .se-adressen HELT gratis i ett helt år. ;)
Vill man sedan förlänga den efter detta år så får man betala en årsavgift för det.

/A

Marcus Li

#5
Citat från: Ante skrivet 04 december 2007, 22:50:44 PM
Jovisst är domänen gratis. 14,40-14,40 = 0
Däremot tecknade du också ett webbhotellspaket vilket gjorde att priset blev 735:-.

Vill du inte ha det, utan bara domänen, så borde inte vara någon större sak än att maila till dom och avbeställa webbhotellet.
Binero har en "pröva-på-period" på 2 veckor vilket innebär att man under 2 veckor kan prova webbhotellet.
Är man inte nöjd eller av någon annan anledining inte vill fortsätta ha webbhotellet är det bara att säga upp det, utan någon kostnad.

Observera. Blanda inte ihop webbhotell och domännamn.

/A


Hmm... Nej, det är inte gratis. Gratis är enligt marknadsdomstolen något som är "utan motprestation". Här måste man ju åtminstone prestera en avbeställning(?) iaf efter ett år eftersom jag antar att abonnemanget inte upphör.

Ante

Citat från: Marcus Li skrivet 04 december 2007, 23:07:12 PM
Hmm... Nej, det är inte gratis. Gratis är enligt marknadsdomstolen något som är "utan motprestation". Här måste man ju åtminstone prestera en avbeställning(?)

Motprestationen bsetår ju i att rätta till ett misstag som beställaren troligtvis gjorde i beställningsformuläret.
Hade man klickat i "Domänpaket (0 kr/mån)" hade ingen motprestation krävts, vilket då enligt marknadsdomstolen vore gratis ;)

Ante

#7
Citat från: Marcus Li skrivet 04 december 2007, 23:07:12 PM
Hmm... Nej, det är inte gratis. Gratis är enligt marknadsdomstolen något som är "utan motprestation". Här måste man ju åtminstone prestera en avbeställning(?) iaf efter ett år eftersom jag antar att abonnemanget inte upphör.

Såg inte det sista du skrev. Jag hade redan börjat skriva inlägget :)
På sätt och vis kan jag faktiskt hålla med dig. Men jag tror inte att det behövs någon motprestation ändå.
Har för mig att om man inte betalar in årsavgiften till .se-stiftelsen (som sköter faktureringen av domäner efter det första året) så avregistrerar dom domänen automatiskt.

Hittade en text om just detta, och det var som jag trodde :)
http://www.iis.se/support/FAQcustserv/cancellation#2
och angående webbhotellet är det precis samma sak som gäller där i Bineros avtalsvillkor (3.3)
http://www.binero.se/webbhotell/avtal

/A

Fredrik Mattsson

#8
Citat från: Ante skrivet 04 december 2007, 23:06:19 PM
Fult marknadsföringsknep skulle jag inte kalla det.
Man går tydligt ut med vad som gäller för gratisdomänen på startsidan.
Under beställningen kan du tydligt välja mellan 3 olika paket (varav ett är gratis).
När du sedan ska skriva in personuppgifter är orden summerad där nere. Upptäcker du då att det inte längre är 0:- som står där nere är det ju bara att gå tillbaka och klicka ur det man av misstag klickade i.

Appropå "inget är gratis"... I just det här fallet är faktiskt .se-adressen HELT gratis i ett helt år. ;)
Vill man sedan förlänga den efter detta år så får man betala en årsavgift för det.

/A

Ja, då måste det stå med väldigt, väldigt liten text ;) kan då inte hitta
och något webhotell har jag inte beställt annars hade jag inte godkänt!

Beskrivning Antal Pris Summa
lurendrejeri.se 1 år 14,40 14,40
Julkampanj .SE -1 14,40 -14,40
 
Netto:  0,00
25% Moms:  0,00
Totalt:  0,00

Fredrik Mattsson

Citat från: Fredrik Mattsson skrivet 04 december 2007, 23:42:24 PM
Ja, då måste det stå med väldigt, väldigt liten text ;) kan då inte hitta
och något webhotell har jag inte beställt annars hade jag inte godkänt!

Beskrivning Antal Pris Summa
lurendrejeri.se 1 år 14,40 14,40
Julkampanj .SE -1 14,40 -14,40
 
Netto:  0,00
25% Moms:  0,00
Totalt:  0,00


nu fixat, kan eventuellt varit fel på sidan, men gratis blev det

Bussmicke

Hmm, låter intressant.
Jag kan inte komma på nå´t lämpligt, har redan ett väl inarbetat namn.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Henasa

Jag har oxå min hemsida hos Binero. När jag tecknad mig för detta så fick man webbhotellet gratis men fick betala för domänen. Tror det var ca 200:- for en .se adress. Tycker det funkar bra!!