Utsikt från en Capitol

Startat av Gunnar D, 29 november 2016, 15:48:44 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

HJP

Citat från: Nisse Bökelund skrivet 01 december 2016, 16:41:40 PM
Hej.
Om jag inte är helt ute och cyklar så är det väl det här området
som döljer sig bakom staketet i fonden.
http://stockholmskallan.stockholm.se/ContentFiles/Import/SPM/2012/10/1/2196-28.jpg

Hälsningar Nisse.
****
Jo, men den bilden är mycket äldre. Den är från tiden innan den nyare bron byggdes.

Mr G

Men nu förvirrar du kanske till det än mer för stackars HJP.  ??? Den senaste bilden har ytterligare en annan spårlösning för Hornsplan. Den är tagen innan den nya Liljeholmsbron kom till, och spårvagnarna från Brännkyrkahållet vek då av mot Långholmsgatan först, innan de med en högersväng tog sig in mot Hornsgatan. Således minst tre helt olika spårlösningar på rätt kort tid. T o m 4 om man räknar in den från 1967 och Gunnars bild. Om den inte ska räknas som en stympad lösning av 1960(-61?) års ombyggnad förstås.
吉先生

Nisse Bökelund

Hej.
Ja, jag får väl be om ursäkt då om jag förvirrade det lite  :-[.
Min tanke var bara att visa vilken plats det handlade om.
Och eftersom det var ett flygfoto så var det lättare att orientera sig.  ;)

Hälsningar Nisse.

HJP

Citat från: Mr G skrivet 01 december 2016, 17:20:30 PM
Men nu förvirrar du kanske till det än mer för stackars HJP.  ???
****
Ha ha! Nej, nu har jag ordning på det hela, även om det tog lite tid  ;)

Citat från: Nisse Bökelund skrivet 01 december 2016, 18:30:59 PM
Ja, jag får väl be om ursäkt då om jag förvirrade det lite  :-[.
****
Ingen fara. Du menade väl, och jag har koll nu  :)

Jag har ju åkt med linje 13 och 16 här, åtskilliga gånger, i många år. Även med linje 4, 10, 14 och 17. Jag är ganska välbekant med platsen. Men något i Gunnar Ds bild, gjorde mig desorienterad. WalleW råkade ju ut för samma sak, så något mysko var det  ;)
Men nu är alla frågetecken uträtade, och alla kan vara glada  :)

Hasse L

Vila gärna blicken på B25 979 som gör svängen åt andra hållet någon av de allra sista veckorna. Nu när alla detaljer blivit utredda. Lite buss kom med också - gick inte trettiosexan i spårfilen åt detta håll? Kanske är det linje 30 som väl kördes via Hornstull?
/Hasse (släpvagnskonduktör emeritus).

HJP

Citat från: Hobgoblin skrivet 02 december 2016, 07:10:54 AM
Vila gärna blicken på B25 979 som gör svängen åt andra hållet någon av de allra sista veckorna. Nu när alla detaljer blivit utredda.

/Hasse (släpvagnskonduktör emeritus).
****
Mycket snyggt, och inget snack om var vi är  ;)
Jag gillar din titel  :)

WalleW

Sååå läcker bild  :) !
Undrar hur många av de medverkande personerna på bilden som var fina i håret med hjälp av Watzins Keratin, på den tiden ett måste för sjömän och andra herrar som ville ha vågor i håret...

/   M v h   Walle