Vilka upphandlingar väntar vi svar på? Upphandlingsschema uppdaterad t o m 2020

Startat av mittlinje, 22 januari 2016, 17:36:41 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ersa

Citat från: Bussmicke skrivet 10 april 2016, 22:50:03 PM
Du glömmer Kårsta Buss & Taxi som körde i Vallentuna under första halvan av 90-talet

Körde inte de en även bit in på 00-talet? Eller var det bara kommunal skolskjuts ("Gula linjen" till Älgeby) som de hade kvar då?

Fredrik Gelin

Nu räknas det kanske inte i sammanhanget, men jag har för mig att Kårsta Buss & Taxi sedermera blev Haga Trafik som i sin tur utåt marknadsförs som Vallentunabuss som än idag kör skoltrafik i kommunen.
Jag är dock tveksam till om de hade någon linjetrafik på 00-talet.
När jag började köra i Täby våren 2000 har jag ett minne av att de körde med en nyligen pensionerad H6:a från Busslink som besökte verkstaden i Täby ibland, men att den bara användes för skoltrafik.
//Fredrik

HB

Citat från: Bussmicke skrivet 10 april 2016, 22:50:03 PM
Du glömmer Kårsta Buss & Taxi som körde i Vallentuna under första halvan av 90-talet



/Bussmicke
www.bussmicke.se

Kårsta taxi körde aldrig trafiken på eget avtal mot SL utan som underentreprenör åt Swebus från augusti 1994. /Henrik/

HB

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 11 april 2016, 18:23:29 PM
Nu räknas det kanske inte i sammanhanget, men jag har för mig att Kårsta Buss & Taxi sedermera blev Haga Trafik som i sin tur utåt marknadsförs som Vallentunabuss som än idag kör skoltrafik i kommunen.
Jag är dock tveksam till om de hade någon linjetrafik på 00-talet.
När jag började köra i Täby våren 2000 har jag ett minne av att de körde med en nyligen pensionerad H6:a från Busslink som besökte verkstaden i Täby ibland, men att den bara användes för skoltrafik.
//Fredrik

Nej Kårsta taxi lade ner verksamheten i samband med att ägaren H Karlsson avflyttade från orten. En förövrigt mycket seriös entreprenör. / Henrik/

Bussmicke

Om jag inte minns fel flyttade han norrut och började köra på Vilhelmina Taxi.  Träffade honom i Vilhelmina för snart 10 år sedan och då körde han en Helmark DD vid Vilhelmina Taxi.

Skickat från min SGP771 via Tapatalk

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

1896

Citat från: Kung Vasa skrivet 07 april 2016, 14:47:36 PM
Enligt länken ovan, så pågår en upphandling av skolskjutsar i Kungsbacka av Hallandstrafiken, 23 fordon och tilldelning Maj 2016.

Samtidigt så pågår en upphandling av linjetrafik i Kungsbacka av Västtrafik, 35 fordon, anbudsöppning den 28 April 2016, ska vi tro på länken ovan, så är den upphandlingen försenad, då den är daterad 2015.

Finns det några besked om upphandlingarna i Kungsbacka ?

forthemoment

Besked skall komma dagen innan midsommarafton hörde jag. Västtrafik upphandlar linjetrafiken och Hallandstrafiken skolbusstrafiken.
Bussförare KE's Bussar i Kungsbacka
Förtroendevald inom Kommunal