Huvudmeny

Trafic jam

Startat av Zella, 23 november 2007, 16:34:13 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Zella

70 km/h! vist... gick inte ens i 7 km/h... ska aldrig ta denna vägen mer då jag sluta i rusningen... det är ju likadant på alla utfartsleder... få la bli bussen el vagnen om jag e bilfri...

Värst var det för regionbussarna... men linje 100 trixade sig förbi och var snabbt långt fram... men med en viss försening... men den ta han väll igen på Rv40   ;D


Stefan Lindberg

Rv. 40 är nedlusad med kameror, fotar inte dom bussar ???

Staffan Sävenfjord

Citat från: Stefan Lindberg skrivet 23 november 2007, 23:06:51 PM
Rv. 40 är nedlusad med kameror, fotar inte dom bussar ???

Fartkameror på motorvägen? Nej, det finns inte en enda fartkamera mellan Göteborg och Falskog (från i morgon Dållebo). Sedan återstår väl tre stycken mellan Dållebo och Brunnsnäs utanför Ulricehamn. Så är det trefilig vajerväg till Jönköping och där finns inga fartkameror.
Dessutom har bussarna en anordning som stryper farten vid ca 98 km/tim. Och slutligen: bussarna på linje 100 kan på sin höjd ta in 2-3 minuter på motorvägen. Annars hänger förseningen i åtminstone till Borås.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Martin Maltkvist

Citat från: Zella skrivet 23 november 2007, 16:34:13 PM
70 km/h! vist... gick inte ens i 7 km/h... ska aldrig ta denna vägen mer då jag sluta i rusningen... det är ju likadant på alla utfartsleder... få la bli bussen el vagnen om jag e bilfri...

Värst var det för regionbussarna... men linje 100 trixade sig förbi och var snabbt långt fram... men med en viss försening... men den ta han väll igen på Rv40   ;D


Såhär såg det ut på Essingeleden i tisdags under en bussfärd från Eskilstuna till Täby i tisdags.



Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin