Kolla vad jag hittade!

Startat av Mr H, 23 februari 2014, 10:16:17 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

Citat från: Ingwar Åfeldt skrivet 24 februari 2014, 22:58:38 PM
En gammal "jobbarkompis"! 3446 körde jag mycket i Linköping i början av 70-talet. Då såg den ut så här utanpå:

(Samma bild syns också vid mitt namn)

och så här vid förarplatsen.



M v h
Ingwar

Shit vilken bildkvalitet. Hur har bilderna hållt så länge? Vilken Film? Hur skannat ? Skannerprogram?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Mr H

Citat från: Ingwar Åfeldt skrivet 24 februari 2014, 22:58:38 PM
En gammal "jobbarkompis"! 3446 körde jag mycket i Linköping i början av 70-talet. Då såg den ut så här utanpå:

(Samma bild syns också vid mitt namn)

och så här vid förarplatsen.


Lustigt att det fortfarande står Ej utgång där vänsterdörren tidigare var placerad! Men det ligger ju någonting i det förstås!
:D
Mr H


M v h
Ingwar

Mr U

Är det en radioapparat innanför framrutan vid mittstolpen?

Ingwar Åfeldt

Citat från: Bussmicke skrivet 22 mars 2014, 14:03:26 PM
Shit vilken bildkvalitet. Hur har bilderna hållt så länge? Vilken Film? Hur skannat ? Skannerprogram?

Filmen är Kodachrome. Bilderna har hela tiden förvarats i diamagasin placerat i ett skåp i rumstemperatur. Skannat med Epson Perfection V500 PHOTO, skannerprogram Epson Scan. Skannat med 4800 dpi. Finputsning i Graphic Converter.


Citat från: Mr H skrivet 22 mars 2014, 14:34:14 PM
Lustigt att det fortfarande står Ej utgång där vänsterdörren tidigare var placerad! Men det ligger ju någonting i det förstås!
Ja, det är ju ingen lögn. Dörren/luckan texten sitter på går bara till defrostern och den stora dörren var helt försvunnen= Ej utgång!!  :)


Citat från: Mr U skrivet 22 mars 2014, 16:08:08 PM
Är det en radioapparat innanför framrutan vid mittstolpen?

Ja, det är en Blaupunkt radio, kommer dock inte ihåg modellen. Fungerade utmärkt.


M v h
Ingwar

Mr U

Jag kan bara instämma när det gäller bildkvaliteten. Riktigt fina bilder! Visst är det en "moped" bredvid CF:en? Scania 76:an hade väl en grå eller silvrig instrumentpanel men den här är mörk.

Ola Almquist

Mycket bra bilder! Genom vindrutan kan man se godsmagasinet i Vadstena.

M.v.h.
Ola

Ingwar Åfeldt

Citat från: Mr U skrivet 22 mars 2014, 19:16:53 PM
Jag kan bara instämma när det gäller bildkvaliteten. Riktigt fina bilder! Visst är det en "moped" bredvid CF:en? Scania 76:an hade väl en grå eller silvrig instrumentpanel men den här är mörk.

Tack! Det är en "moped" som står bredvid 3446, närmare bestämt SJ 0065. Själva instrumentpanelen är faktiskt grå i 3446 även om det på grund av ljusförhållandena inte framgår speciellt tydligt. Nedan en bild tagen vid samma tillfälle.



Citat från: Ola Almquist skrivet 22 mars 2014, 19:24:52 PM
Mycket bra bilder! Genom vindrutan kan man se godsmagasinet i Vadstena.

M.v.h.
Ola

Tack! Helt rätt!! Vadstena är platsen och var då ändpunkten för linje 59.  :)


M v h
Ingwar