Någon som reser längs med LV 272 som vill hjälpa till?

Startat av at1981, 05 juni 2007, 23:31:49 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

at1981

Hejsan!


Jag fick ett tips via en hemsida att det någonstans längs med LV 272 i närheten av nå´n by som heter Alderhulten finns telefonledningar kvar.

http://www.elmuseum.se/?/donerat/niklasbiedermann/industriminnen/industriminnen.htm --- Dom två första bilderna under rubriken "Övrigt" på sidan.


Nu kommer min fråga:

Finns detta kvar även i nutid? --- Den som tog dessa två foton var själv lite osäker på det :(


Jag bor på Värmdö och har tyvärr lite långt dit, men om jag vet att det verkligen finns kanske man kan ta en omväg när man ska resa norröver härnäst :)


MVH Alexander T !! !!
Med vänliga hälsningar Alexander T (at1981) från Södra Kopparmora ute på Värmdö i Södra Uppland.

Walter

Citat från: at1981 skrivet 05 juni 2007, 23:31:49 PM
Hejsan!


Jag fick ett tips via en hemsida att det någonstans längs med LV 272 i närheten av nå´n by som heter Alderhulten finns telefonledningar kvar.



Telefonledningar finns väl överallt?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Ersa

#2
I Lomsjö längs den gamla gruslandsvägen mellan Åsele och Dorotea finns det gott om gamla stolpar i fullgott skick. Även längs asfaltbelagda riksväg 92 mellan Bjurholm och Fredrika (vid landskapsgränsen Västerbotten-Lappland) finns det gott om gamla telestoplar. På stolparna finns det två rader med plats för fyra trådar vardera. Pga Alex intresse fotades dessa igår (070607) och kommer att läggas upp til honom och andra framöver, när möjlighet finns.  :)

Det kommer även att bli många andra naturbilder från Dorotea kommun, samt bilder på en Doroteabuss och en tysk turistvagn.