Borås Lokaltrafik 190

Startat av Ola Almquist, 04 april 2013, 01:53:01 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ola Almquist

BL 190 har nämnts några gånger, men hur såg den ut? Jag hittade en tråd från 2010 men bilderna (tagna av Staffan) finns inte kvar. På SBH finns inget om denna. Å andra sidan har jag inte reg.nummer heller.

Tack på förhand!
Ola

Staffan Sävenfjord

Det skall vara denna men hos en ny ägare vid fototillfället: Nödinge Hyrbuss.



När det gäller mina bilder på servern savenfjord.nu har jag varnat för att de kan försvinna när abonnemanget skall förnyas nu i april. Det beror på att webbhotellet jag hade förut plötsligt lade ned verksamheten och jag har ingen kontroll över adressen längre. Förra året låg den dock nere bara någon dag och återkom sedan igen så vi kan ju alltid hoppas. Inga bilder har gått förlorade i min dator men bilder som jag lade ut för mer än ett år sedan försvinner alltså från nätet i annat fall.

Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Brollan

Var inte den här hos Mölndalsbussarna innan den hamnade hos Nödinge Hyrbuss?
Tycker lackeringen ser ut som Mölndalsbussarnas firmalack.

Ronald M. Jannesson

Jodå, det kan bl.a. jag intyga. Visst var den hos Mölndalsbussarna. Gick väl på Ryet/Heleneviks-linjerna tror jag?

Ola Almquist


S Svensson

Om mina uppgifter stämmer så fick denna turbo hos BL

1896

Hade inte Wasatrafik en liknande buss ? Wasatrafik 145/1745, en -77:a Volvo B609 Vanhool Jumbo, DUJ 912 enligt SBH, kom till Wasatrafik Från Sydnes -84, jag har själv aldrig sett den, vad jag vet, måste ha varit i Hälsingland, tydligen avyttrad -90. Nån som har mer info om denna ? Bild ?

www.svenskbusshistoria.se/go?id=43615

yngrot

Citat från: S Svensson skrivet 05 april 2013, 11:10:58 AM
Om mina uppgifter stämmer så fick denna turbo hos BL



Inget jag minns ..  den var rätt trött att köra och rätt svårkörd tyckte jag förarstolen gick inte sänka så jag nådde ner till pedaler ordentligt..   De gånger jag körde flygbuss bad jag att få byta till 191 eller 192  de var lättkörda .. med Wilson med hög/låg ...
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina