En ny medlem till

Startat av Ankan, 02 juni 2012, 20:05:49 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ankan

Hej på Er allihop !

Andreas heter jag och är en taxichaufför som äntligen fått tummen ur och börjat köra buss. Visserligen har jag haft körkortet i 4 år men det sägs ju bättre sent än aldrig.
Ringde till Högbergs Buss AB http://www.hogbergsbuss.se på vinst och förlust och det visade sig bli en vinst.

När jag var liten så hade jag redan då bestämt för att jag skulle bli busschaufför för att jag tyckte dom svänger så häftigt. Men när jag vart äldre så ändrade jag mig. Kunde tänka mig köra lastbil men inte buss. Tyckte att det var för stort ansvar med alla människor ombord. Man är ju inte helt hundra alla gånger ::)
Sen blev det iallafall att man började köra taxi och så småningom så tog jag busskortet.

O på den vägen e det





Walter

En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Tonniiie

Skoj med fler nya!

Välkommen :)

Jacob

Välkommen! Och du valde ett av mina favoritbussbolag, Högbergs :)

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Nico

Alltid trevligt med nya medlemmar med nya tankar, erfarenheter och infallsvinklar så känn dig välkommen. Sedan vill jag, då det det lätt kommer lite i skymundan här, slå ett slag för Svenska Omnibusföreningen (SvOF) som då är de som står bakom detta forum.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

M

Citat från: Ankan skrivet 02 juni 2012, 20:05:49 PM
Hej på Er allihop !

Andreas heter jag och är en taxichaufför som äntligen fått tummen ur och börjat köra buss. Visserligen har jag haft körkortet i 4 år men det sägs ju bättre sent än aldrig.
Ringde till Högbergs Buss AB http://www.hogbergsbuss.se på vinst och förlust och det visade sig bli en vinst.

När jag var liten så hade jag redan då bestämt för att jag skulle bli busschaufför för att jag tyckte dom svänger så häftigt. Men när jag vart äldre så ändrade jag mig. Kunde tänka mig köra lastbil men inte buss. Tyckte att det var för stort ansvar med alla människor ombord. Man är ju inte helt hundra alla gånger ::)
Sen blev det iallafall att man började köra taxi och så småningom så tog jag busskortet.

O på den vägen e det

Haj dô
Har kört på GS (Göteborgs Spårvägar) i 12 år samtidig som jag har byggt bussar på Volvo i 32 år.

Välkommen  /M

Ankan

Jag tackar ödmjukast för det varma välkomnandet.
Ska strax gå upp ur sängen på riktigt. Måste stryka vita skjortan och torka av skäggväxten med en grov handduk.
Sen bär det av mot Ramsta...

Trevlig helg på Er.

Björn Ax

Citat från: Ankan skrivet 03 juni 2012, 09:08:03 AM
Jag tackar ödmjukast för det varma välkomnandet.
Ska strax gå upp ur sängen på riktigt. Måste stryka vita skjortan och torka av skäggväxten med en grov handduk.
Sen bär det av mot Ramsta...

Trevlig helg på Er.

Då blir vi arbetskamrater då. Ska själv börja där den 11 Juni. :)

Ankan

Jajjamänsan, det blir vi. Säger välkommen med ett virtuellt handslag nu så får det bli IRL sen. 😄