Vinter i Vika 1988

Startat av Tommy H, 12 mars 2012, 17:28:40 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Tommy H

...och med Vika är det alltså Valdemarsvik som avses, men det är den kortare namnvarianten Vika som iallafall den äldre generationen alltid använder.

Här syns SJ 1691 (DHP817) vid ett av de timslånga uppehållen i Valdemarsvik som förarna hade vid körning på linje 535 Åtvidaberg-Valdemarsvik. Busstokig som jag var redan då så följde jag gärna med min far på olika turer. Speciellt intressant var det att titta in i det gamla bussgaraget där bland annat SJ 0001 stod uppställd under åttiotalet.
Just 1691 var stationerad i Åtvidaberg under större delen av åttiotalet. Det var lite extra kul att åka med den bussen eftersom den var nästan på dagen lika gammal som jag var. När SJ tappade trafiken i Östergötland så förflyttades den till Helsingborg.






Besök gärna min egen bildsida - http://peppen.jalbum.net/

Christian Ljunggren

Nostalgi på hög nivå.
Just 1691 fick jag på en bytessväng i Hannäs en gång och det var en buss, som gick bra.
1690 som vi hade i Vvk var den slöaste Volvo B58, som jag kört. Den var sådan från att den var ny.
En av de äldre förarna i Vvk kallade den för ett mellanting mellan en modern buss och en "moped" SJ:s (Volvo B715).
Du får hälsa fadern.

Mvh

Christian