Filfel för destinationsskylten i bakrutan?

Startat av Carl Eric, 18 januari 2012, 08:36:00 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Carl Eric

Hej!

Idag när jag på morgonen åkte till skolan lade jag märkte till att bussen som vi låg bakom inte visade linjenumret i destinationsskylten bak. När vi kom till Slussen lade jag märke till samma fenomen på de flesta andra bussarna. Därför så undrar jag, är det någon som hört talas om någon generellt fel och har det drabbat fler trafikområden än Nacka-Värmdö?

MVH Carl Eric
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Kvarne

Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Bussmupp

Här i Sumpan har jag sett flera bussar på 157, 515, m.m. som det står 52E på där bak. Är det ett(samma?) fel eller bara lata/ouppmärksamma förare? ???

Ersa

Citat från: Bussmupp skrivet 18 januari 2012, 12:14:01 PM
Här i Sumpan har jag sett flera bussar på 157, 515, m.m. som det står 52E på där bak. Är det ett(samma?) fel eller bara lata/ouppmärksamma förare? ???

Dra inte in förarkåren i detta. De kör på sina omlopp och har möjligtvis koll på att front- och sidoskylten fungerar enligt det i PC:n inmatade omloppet. Om föraren får veta att den bakre skylten inte hänger med de övriga två kan denne på sin höjd skriva en felrapport till sin arbetsledning. Inget mera.

Carl Eric

Citat från: Bussmupp skrivet 18 januari 2012, 12:14:01 PM
Här i Sumpan har jag sett flera bussar på 157, 515, m.m. som det står 52E på där bak. Är det ett(samma?) fel eller bara lata/ouppmärksamma förare? ???

Eftersom att 52E inte existerar längre finns det ju ingenting att göra...
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!