Nytt på 73:an - Att skylta med eller utan viadestination

Startat av buskörare, 17 januari 2012, 00:23:52 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

buskörare

För denna vecka faktiskt. Bilden är inte så bra, vet. Tagen i hast med mobilen. Avgångstiden var kommen och jag var lite halvnervös för nya dragningen.
Nya destinationen ställer till det dock, många frågor om den inte går till KS längre  ;D


buskörare


Carl Eric

Är Tomteboda inlagt i omloppen eller måste ni skylta det manuellt? När jag kollade i fredags fanns inte Tomteboda med bland destinationerna för linje 73, men det kanske ändrades  natten tills måndag?
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

buskörare

Citat från: Carl Eric skrivet 17 januari 2012, 08:41:18 AM
Är Tomteboda inlagt i omloppen eller måste ni skylta det manuellt? När jag kollade i fredags fanns inte Tomteboda med bland destinationerna för linje 73, men det kanske ändrades  natten tills måndag?
Inlagt på 73:an. Jag vet inte när det las in, men fanns inte förra veckan. En liten "via Karolinska" kunde gärna fått stå med också dock.

Traesk

Jag förstår inte varför man bara inte kan skylta "Karolinska" istället... alla de tre sista hållplatserna ligger ju i Karolinskaområdet. Det skulle vara ungefär samma tänk som att man skyltar "Storängsbotten" på 62:an utan att det faktiskt finns en sådan hållplats, inte kan man ju skylta "Rindögatan"!

Carl Eric

Skillnaden är väl att Tomteboda är ett område som flera känner till. Jag vill påstå att det snarare är regeln än undantag att sista hållplatsen heter någonting annat vad som står på skylten. Exempel: 1, 40, 55, 72, 403, 430 för att bara nämna några!
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!