Swebus bilder från från nittiotalet

Startat av Stefan P, 22 oktober 2011, 12:59:52 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Stefan P

Hej 

Jag vill ha bilder på följande bussar Swebus 2361, 2962, 3144, 3372, 3984 från den tiden de gick i Karlskoga?
Gick någon av dessa vidare till Nora och Hällefors?

mvh Stefan P

HB

Enligt mina noteringar så gick alla utom 2361 vidare i Nora/Hällefors efter tiden i Karlskoga. /Henrik/

j-a

Här kommer iallafall en bild på 2962,när och var bilden är tagen vet jag inte eftersom jag fått bilden,men troligen i närheten av Karlskoga pga skyltningen

Swebus 2962 NMN 163     Foto Bengt Nederfeldt

1896

Dessa två Alpusar, 2962-63, blev väl inte långvariga i Nora, eller i Örebro-lacken överhuvudtaget.

j-a

Citat från: Nicklas Vasa skrivet 23 oktober 2011, 13:25:13 PM
Dessa två Alpusar, 2962-63, blev väl inte långvariga i Nora, eller i Örebro-lacken överhuvudtaget.
Gick även 2963 där,var kom dom från innan det då?

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Möllers

Har du bild på maxcin som syns på första bilden, den ser så fin ny ut på bilden.

swedebear

Citat från: j-a skrivet 23 oktober 2011, 12:14:35 PM
Här kommer iallafall en bild på 2962,när och var bilden är tagen vet jag inte eftersom jag fått bilden,men troligen i närheten av Karlskoga pga skyltningen

Swebus 2962 NMN 163     Foto Bengt Nederfeldt

Linjenumret indikerar för mig att den var åtminstone skyltad för lokaltrafiken i Karlskoga, men det kan också ha varit en skyltning som var gjord för fotograferande. Den borde ha gått i regiontrafik, dock vet jag att just på linje 12 så förekom det regionbussar när det var vagnbrist på lokalbussar
"I don't want to start any blasphemous rumours, but I think that God's got a sick sense of humor and when I die I expect to find him laughing"

Depeche Mode - Blasphemous Rumours

1896


Jonas Gustafsson

Citat från: Mattias Möller. skrivet 24 oktober 2011, 01:55:02 AM
Har du bild på maxcin som syns på första bilden, den ser så fin ny ut på bilden.

Var ser du en MaxCi? Jag ser en Scania CR112 eller CN112 på Karlskronabilden, helt säkert äldre än Alpusen som är bildens huvudmotiv.

//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Björn Forslund

Citat från: Jonas Gustafsson skrivet 24 oktober 2011, 22:36:41 PM
Var ser du en MaxCi? Jag ser en Scania CR112 eller CN112 på Karlskronabilden, helt säkert äldre än Alpusen som är bildens huvudmotiv.

//Jonas G

Scrolla bilden åt vänster så syns det en buss i högerkanten. Det är nog den han menar.

virtual1

Tyvärr inte från Karlskoga den här bilden då, men i Örebrolack likväl, innan den blev avpolleterad...


Stefan P

Hej

Jag får tacka för bilderna, finnns det någon har bilder på de övriga bussarna?
Får tacka för alla svar.

Buss 2361 är en fd. GDG buss vilket internnr hade den hos GDG?

mvh Stefan P

Bussföraren

Citat från: Stefan P skrivet 26 oktober 2011, 16:24:20 PM
Hej

Jag får tacka för bilderna, finnns det någon har bilder på de övriga bussarna?
Får tacka för alla svar.

Buss 2361 är en fd. GDG buss vilket internnr hade den hos GDG?

mvh Stefan P

2361 är fd SJ 2361 en Vo B10M Säffle från 1984, den har aldrig tillhört GDG

Jonas Gustafsson

Citat från: Björn Forslund skrivet 25 oktober 2011, 11:29:40 AM
Scrolla bilden åt vänster så syns det en buss i högerkanten. Det är nog den han menar.

Ja titta, minsann var det inte en liten bit av en MaxCi som stack fram i högra bildkanten! :)
//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.