Hur vill du ha biljettsystemet? (Västtrafik)

Startat av Carl Eric, 06 september 2011, 10:34:57 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Carl Eric

Västtrafik skall göra om sitt biljettsystem skriver GP.

Centerpartisten Rickard Nordin som sitter i kollektivtrafiknämnden i Västra Götalandsregionen skriver på sin blogg att de vill ha feedback och synpunkter om hur det skall utformas! Ett utmärkt tillfälle för alla i väst att vara med att påverka kollektivtrafiken! Kontakt uppgifter finns i bloggen.

Ett riktigt bra initiativ tycker jag, då det är självklart att de som utnyttjar kollektivtrafiken skall vara med att påverka! Hoppas att någonting liknande dyker upp i Stockholm...

MVH Carl Eric

28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

ResVille

Ett bra sätt för Västtrafik vore att gå ut till de som dagligen hanterar biljetssystemet mot kunder och resenärer för att få synpunkter på vad som behöver förändras, förbättras och förenklas.
Är det rimligt:
att det tar 2-3 minuter att genoföra en betalning med bankort?
att redan 4-5 bankkortstransaktioner ombord kan försena en buss så att andra resenärer missar byten?
att systemet med glömd utloggning av resenären ger ett högre pris?
att 90% av alla påfyllningar av kontoladdningar ombord är på 100 kronor?
att resenärer inte kan ladda sina västtrafikkort via internetbank?
att det inte kostar mer att ladda kort ombord än hos försäljningsombud?
att det finns så många olika produkter?

En möjlighet for resenärer att fylla på kontoladdningar och olika områdesladdningar via internetbank eller via bankkort på internet skulle göra resandet smidigare och punkligare för alla resenärer.