Final i OLW Mysmatchen 2011!

Startat av Jacob, 11 mars 2011, 02:20:21 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jacob



Är i final!!! :D

www.mysmatchen.se


Hälsningar Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

MartinMartin

Ja, jag har röstat men du får det nog jobbigt med dina 17 poäng..... Krävs en 4-500 röster till  ;D

Jacob

Tackar så mycket för det! :D Jo jag vet, men många bäckar små blir mycket tillslut :)

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Jacob

Kompletterade med direktlänkar till chipsen :)

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

jocke

Jag säger väl Grattis till Jacob då som fick sitt ena bidrag uttaget av juryn. Chipsen finns i Butik från 5 september :-)
Antar att du får ett smakprov innan alla andra jakob, annars ska jag se om de inte går att beställa in lite före till jobbet och lägga upp en bild på de :)
Jag förändrar era liv med detta inlägg

Jacob

#5
Ja jag fick en smakprovspåse :) Dock en liten en, i en ut och in-vänd pommespinnes-påse. Men nu har jag fått bild på hur min påse ser ut, och den kommer se ut såhär:



Och till er som har facebook, gilla gärna min fanpage!
http://www.facebook.com/home.php#!/pages/Vi-som-vill-att-Sourcream-Italian-Cheese-ska-vinna-Mysmatchen-2011/100208346740186

Imorgon bär det av till OLWs kontor i Solna för reklamfilminspelning! Sedan dubbeldäckare med Calken :D

Hoppas på ert stöd under finalomgången :)

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Muk

Grattis! Vad kul. De där måste jag smaka när de kommer ut i butik.

jocke

Då ska jag be dig fråga när du ändå är där, kommer förra årets mysmatchen vinnare att försvinna eller kommer den stanna i sortimentet?
Jag förändrar era liv med detta inlägg

MrX

De måste man ju testa! Låter faktiskt riktigt mumsigt ;)

Lycka till!

Jacob

Nu lyfter jag denna tråd igen för att det bara är en vecka kvar till finalomgången då även mina chips börjas sälja i butik! Jag kommer uppdatera med mer info under nästa vecka/helgen. Får väl säga igen att jag hoppas på ert stöd i finalen! :)

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

MrH

Citat från: Jacob A skrivet 29 augusti 2011, 21:32:57 PM
Nu lyfter jag denna tråd igen för att det bara är en vecka kvar till finalomgången då även mina chips börjas sälja i butik! Jag kommer uppdatera med mer info under nästa vecka/helgen. Får väl säga igen att jag hoppas på ert stöd i finalen! :)

//Jacob

Hade missat att du gått vidare, men fasen vad roligt! Och det vattnas redan i munnen, din smak låter inte alls fel, tvärtom!  :D
Ser fram emot din smak i butiken framöver, helt klart!  ;D

/MrH

Nico


Vad vinner man i övrigt, årskort hos viktväktarna eller något annat som kan bli lika nödvändigt?!  ;)  ;D  :P
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

jocke

Jag beställer in ett par pallar till jobbet o slänger upp dom på bästa gavelplats så ska vi se till du vinner  ;)
Jag förändrar era liv med detta inlägg

1896

Den smaken ska jag absolut testa.

En tävling i tävlingen: Vad är OLW förkortning för ?

Jacob

OLW står för Old London Wasa.

Här är lite historia om ni vill läsa, taget från olw.se

"Vi tar det från början
År 1919 bildades AB Skellefteå Spisbrödsfabrik som sedan bytte namn till det mer välkända Wasabröd AB. Grundaren av företaget, K E Lundström, försökte under slutet av 1920-talet få tillstånd att bygga ut sin fabrik, men de styrande i staden vägrade ge sitt tillstånd. Därför fick Filipstad istället för Skellefteå hysa världens största knäckebrödsfabrik och så småningom även ett av Nordens största snacksföretag.

1960-talet

1967 bildar Wasabröd tillsammans med det amerikanska företaget Borden Foods Inc ett gemensamt företag som fick namnet Old London Wasa. Det nya företaget skulle inrikta sig på en för Sverige ny helt varugrupp: snacks. 1968 börjar vi tillverka våra nu berömda cheez doodles, och kort därefter börjar även produktionen av potatischips.

1970-talet
Under 70-talet lanserades många olika nyheter. OLW var till exempel tidiga med att lansera ett snacks med lägre fetthalt, Potatisstjärnor. Redan 1972 började vi näringsdeklarera snacks, först av Sveriges alla snacksfabrikanter. 1973 bytte vi namn från Old London Wasa till OLW.

1980-talet
På 80-talet var tiden mogen att pröva något nytt. Nu lanserades Blue Cheez Balls, ostbollar smaksatta med ädelost. Den härliga klassikern Pommes Pinnes dyker också upp.

1989 säljer Wasabröd halva OLW till den finska marknadsledaren på snacks, Chips Abp. Ett joint venture-bolag bildas av de två ägarna.

1990-talet
Under 90-talet fullkomligt exploderade OLW med uppfinningsrikedom och den ena nyheten efter den andra lanserades. 1994 kom Naturchipsen, 1995 cheez cruncherz och i slutet av 90-talet fick varje lag i hockeyns elitserie och fotbollsallsvenskan sina egna chips.

Flera klassiska reklamfilmer såg också dagens ljus, som "Var är brudarna" och New York-poliserna som "har en surprise för dig". Eller vad sägs om "har ni fest eller"?

I mitten av nittiotalet växte OLW så pass mycket att vi bestämde oss för att flytta marknads- och försäljningsavdelningen till Stockholm. 1996 byggde vi en helt ny fabrik i Filipstad och i nära samarbete med Filipstads kommun växte Europas modernaste snacksfabrik fram. Fabriken invigdes med pompa och ståt den 14:e oktober 1997.

1999 förvärvade Chips Abp de resterande 50 % av OLW som nu blir ett helägt dotterbolag i Chipskoncernen.

2000-talet

Det nya millenniet kom att bjuda på många nyheter bland "the cheezier snack". Cheeze ballz, ringz, less fat cheez doodles och flamin' hot cheez crunchers.

2001 var ett historiskt år. Då blev OLW marknadsledare på den svenska snacksmarknaden och 2005 förvärvades Chips Abp till 100 % av norskägda Orkla ASA.

2009 påbörjade vi ett nytt uppdrag: Att ge Sverige så mycket fredagsmys vi bara kan. Reklamfilmerna, låten och hela fredagsmyset gick snabbt hem hos både unga och gamla och vi fortsätter att göra allt vi kan för att sprida fredagsmys i landet. Förutom att förse alla snacksälskare med goda snacks vill vi hela tiden förgylla fredagsmyset på olika sätt: vi har till exempel gjort både mysbyxor och mystofflor.

2010 blev vi marknadsledare på det största snackssegmentet, potatischips, och cheez doodles står för 95 % av Sveriges ostbågeförsäljning."


Citat från: jocke skrivet 30 augusti 2011, 02:16:38 AM
Jag beställer in ett par pallar till jobbet o slänger upp dom på bästa gavelplats så ska vi se till du vinner  ;)

Tack jocke ;)

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!